Запорізька загальноосвітня школа №23 забезпечує превентивну освіту, спрямовану на формування у
молодих людей розуміння серйозності проблеми ВІЛ/СНІДу та переваг здорового
способу життя.
Копитіна Ольга Іванівна,
Чорна Ксенія Вячеславівна,
міністри охорони здоров`я
та спорту,
учениці 9 класу;
координатори:
Зотова Н.А.
вчитель початкових
класів,
Хомік К.О.
педагог організатор
Запорізької
загальноосвітньої школи №23
(м. Запоріжжя)
«ВІЛ – знати, щоб жити»
У сучасному суспільстві поширення ВІЛ-інфекції відбувається надзвичайно
швидко. За статистичними даними найуразливіша до цього захворювання молодь у
віці 12-20 років. З огляду на це саме школа має забезпечити превентивну освіту,
спрямовану на формування у молодих людей розуміння серйозності проблеми
ВІЛ/СНІДу та переваг здорового способу життя.
Мета проекту:
підвищення соціальної активності учнівської молоді, формування життєвих навичок
учнів щодо захисту від ВІЛ – інфекції.
Знання про шляхи зараження ВІЛ
допомагають уникнути інфікування
Завдання проекту:
-
Забезпечити учнів інформацією та озброїти їх життєвими
навичками для використання цих знань на практиці;
-
Виховання в учнів толерантного ставлення
до людей, які живуть з ВІЛ ;
-
Підвищення в учнів мотивації до
здорового способу життя ;
-
Виховання в учнів родинних цінностей та відповідальної статевої поведінки ;
-
Залучати учнів до проведення
профілактичних заходів;
-
Розвиток
співпраці з батьківською спільнотою, налагодження взаємодії із закладами
охорони здоров`я і громадськими організаціями, які функціонують у цій сфері.
Етапи реалізації:
І етап – підготовчий:
отримання згоди адміністрації на проведення проекту; визначення теми проекту,
мети та очікуваних результатів; об’єднання учнів у групи; поширення інформації про здійснення проекту.
ІІ етап – збір
необхідної інформації: ознайомлення учнів з існуючою
нормативною базою що стосується, захисту честі, гідності та репутації людини
(Конвенція про права дитини, Конституція України); підбір матеріалів для
анкетування, проведення тренінгів, оформлення буклетів.
ІІІ етап – планування,
ключові моменти діяльності (узагальнення зібраного матеріалу, систематизація та
аналіз отриманої інформації , розподіл завдань, визначення часу, необхідного
для їх виконання).
ІV етап – практичний:
анкетування учнів щодо інформованості з означеної проблеми; проведення
тренінгів з учнями 8 класів з проблеми ВІЛ / СНІД/ІПСШ спільно з вчителем;
підготовка виступу агітбригади «Здоров’я – це модно»; підготовка буклету «Зроби
правильний вибір».
V етап – підсумковий: упорядкування
матеріалів та узагальнення отриманого досвіду; створення демонстраційного
стенду «Захисти себе від ВІЛ» мультимедійної презентації «Захисти себе
ВІЛ»; представлення
матеріалів роботи над проектом на учнівських та батьківських зборах.
-
Висвітлення результатів
реалізації проекту у шкільній газеті «Велика Перерва».
З метою визначення обізнаності учнів з даної теми було проведено
анкетування. За отриманими результатами з’ясували, що діти недостатньо обізнані
з приводу проблеми захворювання Імунодефіциту людини.
Так, 46% учнів
8-9 класів не знають симптомів захворювання ВІЛ, 28% дітей вважають, що існують
ліки від цієї хвороби, 37% учнів не знають куди звертатися, якщо виявлено цей
вірус.
Для того, щоб забезпечити учнів необхідною інформацією з означеної теми та
озброїти їх життєвими навичками для використання знань на практиці, були
проведені певні заходи. Учнями 9 класу спільно
з Хомік К.О. було проведено тренінги «ВІЛ/СНІД/ІПСШ.
Шляхи зараження» та «ВІЛ. Способи захисту» для учнів 8-х класів. Загалом у
тренінгах прийняли участь 69 восьмикласників.
Саме тому під час бібліотечної години був здійснений перегляд фільму
«Профілактика ВІЛ/СНІДу». Для закріплення знань з даної теми, була проведена
гра «Володар кілець». 28 учнів 9-х класів прийняли
участь у цій грі. Команда 9-Б отримала
перемогу. Під час гри, діти отримували не
тільки теоретичні знання, а й практичні.
Під час підготовчого етапу проекту, була створена агітбригада «Здоров’я –
це модно». Протягом реалізації проекту провели виступи для учнів 8-9 класів. Це сприяло
мотивації підлітків до здорового способу життя.
У межах просвітницько-інформаційної діяльності серед молоді, щодо проблем
ВІЛ/СНІДУ, були розроблені Міністрами охорони здоров`я та спорту учнівського
самоврядування Копитіною Ольгою та Чорною Ксенією ученицями
9-Б класу та надруковані буклети
«Зроби правильний вибір».
Щоб батьки мали змогу компетентно та авторитетно, обговорювати зі своїми
дітьми таку складну, але нагальну проблему, як профілактика ВІЛ /СНІДу в рамках
проекту медпрацівниками та вчителями проводились лекторії.
Висновки і перспективи подальшої
реалізації проекту. У результаті впровадження цього проекту, учні школи
отримали необхідні їм знання про ВІЛ – інфекції, здобули навички, щодо захисту
від цієї хвороби, що сприяли формуванню життєвих навичок. Це сприяло підвищенню
соціальної активності серед учнівської молоді.
Перспективи подальшої реалізації проекту ми вбачаємо у розширенні
тематики тренінгів, систематичному
висвітленні інформаційно-просвітницької діяльності з означеної проблеми на
сторінках шкільного сайту.
Проблема актуальна і проект доречний.Молодці!
ВідповістиВидалитиЯк Ви співпрацюєте з батьківською громадськістю з даної проблеми?
ВідповістиВидалитиУ процесі створення проекту,ми з командою проводили опитування серед батьків,учні яких навчаються у 8-9 класах. Нашою метою було дізнатися,як батьки ознайомлені з даної проблеми,чи зможуть вони донести це до своїх дітей та наскільки у них довірчі відносини в сім`ї. Усі з радістю прийняли участь в анонімному опитуванні.
Видалити