понеділок, 2 лютого 2015 р.

ЗДОРОВ'ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНІ ПРОЕКТНІ ТЕХНОЛОГІЇ – ОСНОВА ВИХОВАННЯ ЗДОРОВОГО УЧНЯ

Збереження здоров’я учасників навчально-виховного процесу стало головним завданням Старововчинецького ліцею Глибоцького району Чернівецької області.


                                                                                                       Качуляк Олександра,
       учениця 8 класу,
            Ніна Іванівна Лук’ян,
     координатор,
        заступник директора
             з виховної роботи
 Старововчинецького ліцею
      Глибоцького району
     Чернівецької області

ЗДОРОВ'ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНІ ПРОЕКТНІ ТЕХНОЛОГІЇ – ОСНОВА ВИХОВАННЯ ЗДОРОВОГО УЧНЯ

Збереження здоров’я учасників навчально-виховного процесу стало головним завданням нашого ліцею. І педагогічний колектив, і лідери учнівських колективів, та й всі ліцеїсти  цінують своє здоров’я, намагаються не тільки зберегти його, а й активно його підтримувати та пропагувати здоровий спосіб життя.
Спільна праця над вирішенням цих завдань допомогла учням побудувати довірливі стосунки з дорослими, набути відкритості в обговоренні проблем, сформувати у ліцеїстів позитивну мотивацію на здоровий спосіб життя.
Саме активність учнівської ради у проведенні профілактичної роботи, традиційних позаурочних заходів із формування здорового способу життя дала можливість досягти високих показників здорового клімату у ліцеї.
Над цим завданням, зокрема, вже чотири роки поспіль працює створена у ліцеї агітбригада «Позитив», яка ставала неодноразовим переможцем конкурсу «Молодь обирає здоров’я».
  З власного досвіду ми помітили, що найкращих результатів  у формуванні «здорового учня» можна досягти, використовуючи інноваційні здоров’я зберігаючі методи  навчально-виховного процесу, а саме – проектні технології. 
Нові інформаційні технології у ХХІ столітті стали не тільки головною рушійною силою прогресу, засобом спілкування, але й потужним засобом навчання, улюбленою іграшкою наших ліцеїстів.
Використання під час просвітницько-профілактичної роботи сучасних комп’ютерних програм Stop Motion, Windows Live Movie Maker (кіностудія - створення відео із фотографій, картинок), дозволило фахівцям психологічної служби ліцею, а саме Каменюк Вірі Василівні у цікавий для нас спосіб організувати процес формування навичок безпечної поведінки та здорового способу життя.
Міжнародний проект «Кадр за кадром до здорового майбутнього», що проходив за підтримки Німецького товариства міжнародного співробітництва (GIZ) – це просвітницько-профілактичний інноваційний проект психологічної служби системи освіти області. Автори програми:  Макаревич Оксана,  Бежан Альона, Романовська Діана, Горук Михайло.
Проект реалізовували 3 партнерські установи: Інститут післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області, а саме науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи, Чернівецький міський благодійний фонд «Нова сім'я» і Чернівецька обласна громадська організація «Педагогічне товариство практичних психологів і соціальних педагогів».
Мета проекту: через залучення підлітків 11-14 років до створення сценарію та виготовлення анімаційних роликів з використання техніки Stop Motion покращити рівень поінформованості з тематики попередження ВІЛ, туберкульозу й вірусних гепатитів та розвинути навички безпечної поведінки й здорового способу життя у молоді.
На базі нашого ліцею була організована творча арт - майстерня №1 «ВИНАХІДНИКИ». До неї увійшли учні 6-8 класів, які були відібрані за допомогою анкетування. Сформована група налічувала 14 осіб.
Першим етапом проекту були 11 теоретичних двохгодинних занять, які включали у себе інформаційний блок відповідної тематики, вправи-знайомства, мозковий штурм, роботу в малих групах, зворотній зв’язок.
 Другий етап – практичний. Він передбачав створення сюжетної лінії, роботи з цифровою фотокамерою, фотографування виготовлених матеріалів, монтаж ролика в  техніці «Stop motion», який став переможцем обласного етапу конкурсу.
Як  вплинув даний проект на учнів?
1.   В учасників проекту сформовано установку на свідомий вибір здорового способу життя.
2.   Одержано необхідну інформацію про шляхи передачі ВІЛ-інфекції, туберкульозу, вірусних гепатитів та правила безпечної поведінки в соціумі.
3.   Розвитку набули в учнів  креативність, творчий потенціал та інші приховані ресурси особистості.
4.   Відпрацювано технічні навички фотозйомки, монтажу на комп’ютерній техніці.
5.   Скореговано девіантну поведінку учнів, сформовано конструктивну модель поведінки в ситуаціях ризиків. 
По закінченні проекту робота арт - майстерні продовжується. Діти створюють нові сценарії та нових героїв для своїх майбутніх роликів. Єдиною перешкодою, що не дозволяє вдихнути життя у наші творіння є відсутність в закладі необхідної комп’ютерної техніки та цифрової фотокамери.
Сьогодні у ліцеї діє перший етап  інформаційно-освітнього протиалкогольного проекту для батьків та учнів «Сімейна розмова», метою якого є залучення батьків та їх дітей до питань формування свідомого ставлення підлітків до проблеми вживання алкоголю. Учасники проекту - учні 7  класів.
Завдання проекту:
1. Допомогти учневі вибрати правильний життєвий шлях у період складних анатомо-фізіологічних змін в організмі людини, який є періодом переходу від дитинства до дорослості, періодом інтенсивного становлення почуттів, волі і спрямованості.
2.   Спричинити  якісні зміни  мотивації навчання.
3.   Налагодити конструктивну співпрацю між батьками, учнями та вчителями щодо формування свідомого ставлення підлітків до проблеми вживання алкоголю.
Ліцей - це простір для життя дитини. Тут вона повноцінно живе і тому вся діяльність закладу вибудовується так, щоб сприяти становленню здорової особистості, гуманізації відносин між учнями і педагогами, закладом і родиною, ґрунтуючись на ідеї партнерства, діалогу. Участь в реалізації різноманітних проектів та програм робить цей процес привабливим і корисним для учнів.

2 коментарі:

  1. Як можна переглянути Ваші ролики? Дайте, будь ласка, адрес зсилки. Дуже цікаво.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Будь ласка, переглядайте! http://vovchynets1987.at.ua/video/vic/kadr_za_kadrom

      Видалити