Для проведення
інформаційно-освітньої роботи учні Неполоковецького ЗНЗ І – ІІІ ступенів Кіцманського району Чернівецької області залучались до участі в акціях, спрямованих на вироблення
навиків здорового способу життя.
Серна Марина,
Серна Марина,
голова шкільної ради учнівського
самоврядування,
учениця 9-го класу;
К.К. Тудан,
координатор, педагог-організатор
Неполоковецького ЗНЗ І – ІІІ
ступенів
Кіцманського району
Чернівецької області
Ми за здоровий спосіб життя
Актуальність проекту полягає в тому, що однією з основних складових систем
підготовки учнівської молоді є формування здорового способу життя. Здоров’я
молодого покоління – один з найголовніших пріоритетів системи освіти. Здоров’я
дітей – найбільша турбота і найсокровенніша мрія батьків. Чому ж ми, на жаль,
не можемо похвалитися здоров’ям сучасної молоді?
Обираючи цю тему проекту, ми хочемо, щоб діти дізналися, що рівень здоров’я
кожної людини залежить від рівня її загальної культури; хворобливість підлітків
зростає і починається саме з таких неформальних порушень здорового способу
життя, ця проблема турбує не тільки дорослих, але й самих дітей.
Пропонований проект дає змогу врахувати творчі здібності учнів і особисту
мотивацію, відповідально підійти до розв’язання поставленої проблеми й дотримуватися
здорового способу життя. Також проект дає можливість допомогти сучасному учневі увійти в доросле життя,
зрозуміти його цінність, усвідомити себе часткою того життя, яке дали батьки. Лише у випадку, коли
кожен піклуватиметься про своє
здоров’я, можна прийти до здорової нації.
Мета проекту: розширити
знання школярів з пропонованої теми, включаючи загальний розвиток учнів та
знання із зазначених навчальних предметів; учити практично впроваджувати
одержані знання в життя; формувати культуру здорового способу життя та
необхідність збереження як власного здоров’я, так і навколишнього середовища.
Завдання проекту: опрацювати
теоретичний матеріал з даної теми, зібрати фольклорний матеріал та афоризми, взяти участь в акціях, спрямованих на вироблення навиків
здорового способу життя, підготувати й прочитати лекції, виступ агітбригади, провести
анкетування, презентації, конкурси малюнків, плакатів, виготовити пам’ятки та
буклети.
Характеристика проекту
За кінцевим результатом: інформаційний.
За тривалістю: довготривалий.
За характером контактів: внутрішній
Учасники:
1.
Рада учнівського самоврядування «Основа»
2.
Педагог-організатор.
Співучасники проекту:
1.
Медична сестра.
2.
Практичний психолог.
3.
Вчитель біології.
4.
Вчитель фізкультури.
5.
Вчитель основ здоров’я.
Очікувані
результати: усвідомити, що головною цінністю кожного цивілізованого
суспільства, є здоров’я і людське життя, намагатися дбати про нього й робити
все можливе для його збереження; уміти отримувати й аналізувати інформацію;
формувати обґрунтовані та критичні висновки по суті проблеми; використовувати
різноманітні джерела; розвивати логічне
мислення та творчість; працювати в групі; розробляти свої сценарії та презентувати
їх; давати оцінку своїм досягненням; уміти відстоювати свою думку й захищати
себе.
Опис проекту
Робота над проектом допомогла виявити проблеми шкільної молоді, побачити її
ставлення до шкідливих звичок; з’ясувати, як дотримуються учні здорового
способу життя. Працювало три групи. Лекторська група - кожен учень займався пошуком інформації для
доповіді, яку потім разом об’єднували в одне ціле. Креативна група – учні
займалися організацією та проведенням різноманітних конкурсів малюнків,
поробок. Навчальна група – учні-фесилітатори, які працювали над проведенням
програми «Маршрут безпеки».
«Що ти знаєш про здоров’я?» -
анкетування для учнів нашого закладу саме з цього розпочалася робота над даним
проектом.
«Твоє життя –
твій вибір» саме під такою назвою
протягом періоду відбувалися виставки
малюнків, плакатів та поробок.
Протягом періоду члени агід-бригади провели лекції «Здоров’я дітей – здоров’я нації», закликали учнів до ведення здорового способу
життя.
До Всесвітнього
дня боротьби із туберкульозом агітаційна група разом із медичною сестрою
провели навчання учнівської молоді санітарної грамотності у протидії
туберкульозу, в ході яких учні, розповідали про туберкульоз, його ознаки, шляхи
поширення, пояснювали причини захворювання на туберкульоз, обґрунтовували
способи профілактики, доводили важливість дотримання норм здорового способу
життя.
Україна вважається країною з високим рівнем
інфікованісті ВІЛ інфекції. Її середовище характеризується високим рівнем
поширеності, й вірус може розповсюджуватися швидко, особливо серед молоді. З
метою відзначення Всесвітнього та Всеукраїнського дня боротьби з ВІЛ/СНІДом в
нашій школі проведені різноманітні заходи.
Учні-фесилітатори провели «Маршрут безпеки» для учнів
8 – 11 класів.
На цьому заході учні мали змогу більше дізнатися про
шляхи передачі ВІЛ, як вберегти себе від зараження. Спілкуючись із своїми
однолітками вони намагалися вирішити проблемні ситуації, які можуть їх спіткати
у майбутньому. Виявляли своє ставлення до людей, які живуть з ВІЛ інфекцією.
Ділились інформацією, активно обговорювали, робили висновки.
Порушення здорового способу життя є шкідливі звички,
такі, як куріння, алкоголь та наркотики,
які поширені серед дорослих, підлітків та дітей. І тому учасники проекту
не пройшли стороною цієї болючої теми усього суспільства. Вони працювали з
різними джерелами, малювали малюнки, шукали
афоризми, прислів’я та приказки, які розкривають зі всіх сторін сутність
понять здоров’я і здорового способу життя, показують важливість для щасливого
здорового життя, душевної рівноваги (здоровий дух і здоров’я), правильного
режиму праці і відпочинку, дотримання особистої гігієни, раціонального
харчування, оптимальної рухової активності, загартування. Враховуючи важливість
даної інформації, активом учнівського самоврядування проведено акцію «Шкідливим
звичкам - Ні!». Учасники цієї акції висловлювали свої думки і відображали їх у
вигляді малюнків, плакатів, проводили лекції, організовували перегляд
документальних фільмів.
Складові здорового способу життя містять
різноманітні елементи, що стосуються всіх сфер здоров’я – фізичної, психічної,
соціальної і духовної.
Враховуючи всі ці сфери важливе місце займає фізична
підготовка учнів. Учнями закладу було проведено різноманітні спортивні
змагання: з волейболу, футболу, настільного тенісу, козацькі забави, «Веселі старти», «Ростемо захисниками
Вітчизни». На перервах проводились рухливі ігри із учнями початкової школи,
фізкульт-хвилинки для учнів середніх класів.
Протягом проекту з нами постійно працює практичний
психолог.
Саме з його допомогою ми проводили анкетування,
досліджували методи аналізу, збирали інформацію, вирішували проблемні питання.
ВИСНОВКИ
Учасники проекту збирали статистичні
дані щодо проблеми здорового способу життя, опрацювали теоретичний матеріал з даної теми, зібрали
прислів’я, приказки та афоризми. Для проведення інформаційно-освітньої
роботи учні закладу залучались до участі в акціях, спрямованих на вироблення
навиків здорового способу життя. Школярам прочитані лекції з даного питання, їх
увазі пропонувався виступ агітбригади, проводились анкетування, презентації.
Частина учнів взяли активну участь в конкурсах малюнків, плакатів. Щоб показати
рівень обізнаності з факторами, що зміцнюють та послаблюють здоров’я виготовлялись пам’ятки та буклети. Проведено
зустрічі з працівниками міського медичного пункту.
Завдання проекту в основному виконано. В подальшій своїй роботі більша
увага буде спрямована на результативність бесід, лекцій, дискусій. В подальшій
роботі прагнемо залучити батьків та батьківський комітет до пропаганди
здорового способу життя. Учні-фесилітатори готуються до проведення «Маршруту
безпеки» для батьків, разом із органами селищного самоврядування плануємо
організувати для громади села «Свято спорту та здоров’я», яке і буде
завершувати роботу над проектом.
Немає коментарів:
Дописати коментар