Для досягнення ефективних результатів у формуванні
та розвитку навичок здорового способу життя Бердянська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 16 з поглибленим вивченням іноземних мов Бердянської міської ради Запорізької області пропонує найбільш популярні та дієві форми
роботи.
Валерія Мєлай,
голова центру «Спорту та
здоров’я» ,
учениця 10-Б класу
О.О. Коробова
координатор, заступник
директора з НВР
Бердянської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 16
з поглибленим вивченням іноземних мов
Бердянської міської ради Запорізької області
(Бердянськ)
МИ ОБИРАЄМО
ЗДОРОВИЙ СПСОІБ ЖИТТЯ
На сьогодні тема здорового способу життя є важливою.
Оскільки молодь нехтує усі заборони та застереження, щодо вживання нікотину,
алкоголю, наркотичних та токсичних речовин.
Проект «Ми обираємо здоровий
спосіб життя» реалізується за допомогою центру учнівського самоврядування
«Центр спорту та здоров’я».
Безпосередніми організаторами та
учасниками його є учні 5-11 класів.
Отже, вищезазначений центр
допомагає у самовизначенні підлітків, оскільки створює умови для розвитку
пізнавальних інтересів, комунікативних здібностей, виходу творчого потенціалу
молоді і вирішує багато життєвих проблем учнів.
Тегі проекту: здоровий спосіб
життя, раціональне харчування, спорт,
профілактика шкідливих звичок.
Мета проекту полягає
у формуванні навичок здорового способу життя.
Досягнення
поставленої мети передбачає виконання наступних завдань: 1) виокремити основні складові здорового способу життя;
2) окреслити дієві форми роботи в молодіжному середовищі щодо формування здорового
способу життя.
Передбачувані результати: 1) залучення до проекту учнів 5-11
класів, небайдужих до проблеми; 2) забезпечення цілеспрямованого формування у
молоді здорового способу життя.
Методи
реалізації проекту. 1. Проведення
практичних робіт. Організація спільних зустрічей, свят, участь у заходах школи,
міста щодо питань формування здорового способу життя. 2. Створення спеціальної
сторінки «Бути здоровим – це модно» у шкільній газеті “School Time”.
Форми
реалізації. 1. Відображення
конкретних справ у газеті “School Time” та на
шкільному веб-сайті. 2. Залучення фахівців для проведення консультацій в
організації і проведенні практичної діяльності. 3. Практичні заняття, тренінги,
флеш-моби.
Етапи
реалізації. Підготовчий етап: Планування
роботи. Реалізація проекту. Аналіз роботи. Основний етап: Вирішення
організаційних питань. Здійснення моніторингу. Узагальнення досвіду.
Соціологічні опитування. Підсумковий етап: Контроль і керівництво.
Прогнозування результатів.
Для досягнення ефективних результатів у формуванні
та розвитку навичок здорового способу життя пропонуємо найбільш популярні та дієві, на нашу думку, форми
роботи в молодіжному середовищі,
інноваційні методики, такі як інтерактивні театралізовані вистави, молодіжні
лекторські групи, тренінгові бюро.
Виступи інтерактивного театру проводимо під
час масових загальношкільних заходів, молодіжних акцій тощо. За результатами роботи
молоді глядачі зазначають неабиякий позитивний вплив театральних сцен на
молодь, адже театралізовані вистави допомагають подивитися на власне життя
начебто зі сторони. За даними опитувань після вистав, актуальність тематики
відмітили близько 80% глядачів, а близько 5% впізнали у розіграних ситуаціях
власну історію.
Ще однією із форм залучення молоді до пропаганди
здорового способу життя є робота лекторської групи, що покращує
сприйняття інформації в учнівському середовищі. Лектори центу «Спорту та здоров'я»,
намагаються не лише зацікавити слухачів предметом обговорення, а й переконати
молодь в необхідності відповідального ставлення до власного здоров'я,
необхідності зміни поведінки на більш прийняту, безпечну (міні-лекція для
підлітків «Стилі спілкування, уникаємо конфліктів»). Навчання проводиться у
формі бесід з поєднанням лекції та тренінгу (переважно ігрового). Підлітки
отримують знання профілактичної тематики: з проблем інфікування ВІЛ/СНІДом чи
хворобами, що передаються статевим шляхом, про наслідки вживання алкоголю,
наркотиків, тютюнопаління («Підлітки, шкідливі звички та статистика»,
«наркоманія в Україні», а також знайомство з законодавчими документами про
заборону паління).
На профілактичну роботу серед учнів спрямована
організація роботи тренінгової групи центру. Тренінгова група – це члени
учнівського самоврядування, які займаються профілактичною діяльністю, проводячи
різноманітні тренінги; об'єднані спільною метою та програмою, володіють
необхідними методичними матеріалами. До роботи з волонтерами залучаються
провідні спеціалісти: лікарі, педагоги, представники державних і недержавних
організацій, які займаються профілактичною роботою.
Отже, для досягнення ефективних результатів у
формуванні та розвитку навичок здорового способу життя як одного із шляхів
становлення особистості у підлітковому віці найбільш популярними та дієвими формами роботи в
молодіжному середовище є вищезазначені інноваційні методики. Будь-яка
робота щодо пропаганди здорового способу життя та профілактики наркоманії та захворювань
на ВІЛ-СНІД спрямовані на вирішення важливої задачі, основна мета якої – це
збереження майбутнього нації.
Перспективи подальшої роботи
Продовжити роботу щодо формування та розвитку в
учнів інтересу та позитивної мотивації до ведення здорового способу життя
засобом роботи центру учнівського самоврядування «Спорту та здоров’я».
Укласти добірку сценаріїв заходів, лекцій, бесід і
тренінгів на розвиток навичок здорового
способу життя.
Зацікавив "інтерактивний театр". Чи маєте сценарії? Самі складаєте? Сценки на який час розраховані? Аудиторія після показу включається в обговорення?
ВідповістиВидалитиНаші сценарії написані скоріше життям. Суть інтерактивності полягає в тому, що члени клубу "Підліток" зображають певну проблемну ситуацію в молодіжному середовищі: нерозуміння серед підлітків, тиск з боку друзів, сварка з батьками тощо. Більшість сюжетів, висвітлюють негативні явища у молодіжному середовищі (наркоманію, паління, вживання алкоголю). Усе розігрується на сцені, але у вирішенні конфлікту беруть участь не лише актори, а й глядачі. У будь-який момент хтось із залу може змінити актора й розіграти свій спосіб вирішення заданої проблеми. Завдання театру змоделювати життєву ситуацію і залучити глядачів до спільного пошуку вирішення проблеми. Діяльність театралізованих вистав спрямована на висвітлення проблем, що турбують підлітків. Довірливе спілкування з школярами, опитування та анкетування дозволяють визначити тематику виступу клубу. Із практики проведення такої роботи найбільш актуальними є теми, які стосуються вживання алкоголю, поширення наркоманії та тютюнопаління у молодіжному середовищі; проблеми у стосунках між батьками та дітьми.
Видалити"СПСОІБ" в назві дуже розвеселив!
ВідповістиВидалитиМайбутнє нації - в руках матерів. Весь процес виховання дитини, становлення її як особистості закладається в ранньому дитинстві, тому дуже важливо, щоб у дитини була добра, розуміюча мама, яка своїм прикладом змогла б зростити в дитині справжню Людину.
Абсолютно згодна. Взагалі, усі проблеми йдуть із дитинства, тож, можна сказати, батьки закладають фундамент того, якою буде людина в майбутньому.
ВідповістиВидалитиСама здивувалася, коли побачила назву, проте, як я бачу, людям подобається!=)