В основі формування
мотиваційної установки на здоровий спосіб життя як провідної умови збереження і зміцнення
здоров'я, розвитку навичок здорового способу життя учнів Чернівецької
загальноосвітньої школи I-III
ступенів №28 Чернівецької міської ради лежать основні принципи збереження здоров'я.
Анастасія Каратєєва,
президент класу,
учениця 10-А класу;
М.М.Барабанова
координатор, учитель біології
Чернівецької ЗОШ I-III ступенів №28
Чернівецької міської ради
(Чернівці)
ТЕМА ПРОЕКТУ
«Ціннісне ставлення до здоров'я –
запорука життєвого успіху.»
Мета проекту: формування в учнів свідомого ставлення до свого життя і
здоров'я, оволодіння навичками безпечної
для життя і здоров'я поведінки, утвердження та пропаганда здорового способу
життя, виявлення та підтримка талановитих дітей та підлітків.
«Головним скарбом життя є не землі, що їх ти
завоював, не багатства, що їх маєш у скринях…Головним скарбом життя є здоров'я,
і, щоб його зберегти, потрібно багато
що знати», писав Авіцена.
Здоровою може вважатися людина, яка
відрізняється гармонійним фізичним і
розумовим розвитком і добре адаптована до навколишнього фізичного і соціального середовища. Вона цілком реалізує
свої фізичні та розумові здібності, може пристосуватися до змін у навколишньому
середовищі, коли вони не виходять за межі норми, і вносить свій внесок, спів
розмірний з її здібностями, у добробут
суспільства.
Здоров'я людини залежить від багатьох
факторів – як природних, так і
соціально обумовлених.
Серед
найзначніших чинників, які істотно впливають на здоров'я сучасної людини, особливе місце займає спосіб життя.
В основі формування мотиваційної установки
на здоровий спосіб життя як провідної
умови збереження і зміцнення здоров'я, розвитку навичок здорового способу життя
учнів Чернівецької загальноосвітньої школи
I-III ступенів №28 Чернівецької міської ради лежать основні
принципи збереження здоров'я:
·
перш ніж
починати зміцнювати своє здоров'я, треба перестати йому шкодити;
·
якщо свідомо систематично не
піклуватися про своє здоров'я, воно
непомітно почне руйнуватися;
·
здоров'я-одне, а хвороб буває
безліч, тому легше його зберегти, ніж
боротися з численними хворобами;
·
лінощі і здоров'я несумісні.
Ледарювання - мати різних хвороб;
·
здоров'я не можна знайти чи
купити - його треба заробити;
·
достатній відпочинок - така ж
оздоровча сила, як і активна праця, що приносить задоволення;
·
навчіться радіти кожному дню,
кожній годині, хвилині. Радість -
найкращий друг здоров'я;
·
любіть життя, і воно буде любити
вас.
Формування в учнів ціннісного ставлення до
здоров'я реалізується через роботу
Школи сприяння здоров'ю,проект «Здоровій дитині – чиста екологія».
Етапи
реалізації:
- участь у
міжнародному проекті «Енергоерудит» (Йорган
Акерманн) урок-презентація;
- фестиваль фітнесу(в
рамках місячника «Молодь за здоровий спосіб життя»);
- місячник «Молодь за здоровий спосіб життя»: (альманах
газет; виставка експозицій музею Одного
дня; виїзні засідання гуртків «ЕКВА» та «Юний
еколог»; засідання клубу «Автограф на згадку»; тренінгові заняття за програмою «Рівний рівному» «Здоров'я та
здоровий спосіб життя»; посвята в
десятикласники «Молодь за здоровий спосіб життя»);
- день здоров'я
(спортивні змагання між класами за участю батьків);
- участь у Козацькому
гарті;
- співпраця з БДМУ
(презентація студентами проекту «Шкідливий вплив алкоголю та тютюнопаління на
організм дитини»);
- екскурсії в с.
Товтри до витоків джерела питної води
«Долина»;
- тиждень безпеки
дорожнього руху(тренінги «Надання
ПМД» за участю УС, вчителів біології, класних керівників,
медсестри школи);
- заходи до Дня
порозуміння з ВІЛ позитивними людьми;
- участь у
міжнародному інтерактивному конкурсі «Колосок» (розділ «Твоє здоров'я»);
- в рамках проекту
«Здоровій дитині – чиста екологія» проведено заходи для
учнів 1-4 класів «Здорова екологія – здорова творча дитина».
Результати
роботи:
- С.І.
Політанська підготувала і випустила
збірку «Здорова екологія – здорова творча дитина»;
- гурток «ЕКВА» (II - місце у
міському конкурсі екобригад);
- спортивні
досягнення: ІІІ місце – футбол; ІІ місце – легка атлетика; ІІІ місце ХХІІ
міська спартакіада школярів;
- міжнародний
інтерактивний конкурс «Колосок» (розділ «Твоє здоров'я» «Золотий колосок – 38
учнів; «Срібний колосок – 23 учні»).
Щоб
насолоджуватися здоров'ям, потрібно працювати над собою
(П. Брегг). Результатом формування ціннісного ставлення
дітей та підлітків до здоров'я має бути
розвиток здоров'я збережувальних компетенцій учнів
( урочна та позаурочна
робота), зокрема збільшення обсягу знань щодо збереження життя та зміцнення
здоров'я ( Школа сприяння здоров’я),
розвиток умінь приймати рішення, розв’язувати проблеми, творчо та
критично мислити спілкуватися (учнівське самоврядування), протистояти
негативним психологічним впливам, долати
емоції та стрес (шкільна психологічна служба) ; розвиток навичок самооцінювання, а також усвідомлення учнями
необхідності відповідати за своє життя і здоров'я (гурткова робота).
Любіть себе! Піклуйтеся про себе! І
залишайтеся завжди здоровими і
повними сил!
Немає коментарів:
Дописати коментар