Теоретична
значимість проекту Новодністровської гімназії Чернівецької області полягає в тому, що його результат може сприяти покращенню здоров’я учнів та
більш глибокому вивченню психічної і фізичної складової здорового способу життя.
Діана Дзіньовська,
заступник
президента учнівського самоврядування Новодністровської гімназії,
учениця 10 класу,
А.І.Уманець,
координатор, учитель основ здоров’я
Новодністровської гімназії
Новодністровської міської ради
Шляхи
подолання втоми і перевтоми у дітей шкільного віку
Мета проекту: дослідити чинники
емоційного перенапруження в школярів в умовах навчально-виховного процесу
шляхом анонімного анкетування, проаналізувати ознаки втоми учнів в рамках шкільного навчання та
проаналізувати наслідки втоми та перевтоми під час виконання домашніх завдань і
підготовки до екзаменів та їх складання, дослідити соціально-психологічні, медичні чинники, що
впливають на емоційне перенапруження.
Мета дослідження:
-
визначити критерії
психічного і фізичного здоров’я;
- проаналізувати хвороби, які часто
зустрічаються через переживання
неприємних життєвих ситуацій;
-
навчитись
тримати власні емоції під контролем;
-
методом
антистресових релаксацій навчитись гальмувати тривожні реакції в процесі
навчання у школярів;
-
розробити
та використати в гімназії програму релаксації антистресових вправ.
- через
програму «Рівний – рівному»
донести до інших учнів причини та вплив на організм втоми і перевтоми.
Етапи реалізації проекту
І етап - підготовчий
І етап - підготовчий
- визначення вікової категорії учасників
проекту;
- вибір та обговорення теми;
- теоретична підготовка учасників проекту -
отримання знань про здоровий спосіб життя, негативний вплив втоми і
перевтоми на здоров’я дітей
шкільного віку;
- зацікавленість учнів майбутнім проектом;
- ознайомлення з метою та можливими аспектами
діяльності.
ІІ етап - збір необхідної інформації
- збір інформації;
- накопичення матеріалів, що підтверджують
актуальність обраної теми;
- вивчення проблеми за матеріалами преси,
статистики;
- ознайомлення з джерелами інформації, що мають
відношення до проблеми.
ІІІ етап - планування, ключові моменти діяльності
- узагальнення зібраного матеріалу,
систематизація та аналіз отриманої інформації;
- визначення найефективніших шляхів розв'язання
проблеми;
- планування діяльності для вирішення проблеми;
- прогнозування наслідків діяльності;
- розподіл завдань; визначення часу, необхідного
для їх виконання;
- вивчення ефективних шляхів взаємодії з
представниками медичних установ та психологами.
IV етап - діяльність, вирішення проблеми
·
реалізація
плану дій, спрямованих на вирішення проблеми шляхом:
1. анкетування та опитування учнів 5-11 класів;
2. проведення
вікторин, рольових ігор, диспутів та дискусій;
3. бесід,
практичних занять, психологічних практикумів;
4. зустрічей зі спеціалістами;
5. проведення релаксації;
6. аналіз власних спостережень;
- здійснення заходів, визначених на попередньому
етапі.
1. Соціологічні дослідження: «Мій
стан під час і після підготовки виконання домашніх завдань» (5-11 класи)
2. Проведення вікторин (2-4
класи), рольових ігор (5-8 класи),
диспутів та дискусій (9-11 класи) на тему «До чого призводить перевтома»
3. Проведення бесід і практичних
занять на уроках біології та основ здоров’я за темою «Втома та перевтома –
проблеми фізичної напруги», «Правила виконання домашніх завдань», психологічних
практикумів «Вплив втоми і перевтоми на психічне здоров’я школярів», «Психічні
стани особистості»
4. Зустрічі з педіатром,
невропатологом, психологом.
5.Розробка релаксаційних методик
та способи їх проведення на уроках та при виконанні домашніх завдань (вправи
«Кішечки», «Гармонія», «Дерево»)
6. Власні спостереження під час
складання іспитів та формулювання висновків
V етап - презентація результатів діяльності
- упорядкування
матеріалів і презентація результатів діяльності перед учнями школи,
представниками громади, батьками;
- поширення інформації у пресі та
інформування громадськості через радіо, пресу, листівки про проведені заходи;
- ознайомлення
з вибраними шляхами вирішення проблеми.
- узагальнення
отриманого досвіду.
VІ етап - оцінювання успішності проекту
- розробити
критерії оцінювання проекту та оцінювати діяльність на різних етапах
проекту його учасниками;
- узагальнити
та систематизувати результати анкетування, опитування;
- оцінювання
проекту педагогічним та учнівським колективом школи.
Робота над проектом знаходиться на IV етапі.
Учасники проекту вже провели соціологічні дослідження, бесіди, вікторини,
психологічні практикуми, диспути та дискусії, зустрічі з лікарями та
психологом, автором проекту проаналізовані власні спостереження під час
складання іспитів, завершується розробка релаксаційних вправ, які пропонується
виконувати під час втоми. Поступово переходимо до реалізації V етапу:
упорядковуємо матеріали, готуємо презентації діяльності перед учнями школи та
батьками.
Теоретична значимість проекту полягає в тому, що
його результат може сприяти покращенню здоров’я учнів та більш глибокому
вивченню психічної і фізичної складової
здорового способу життя не тільки в школі, але й в суспільстві в майбутньому.
Практична значимість проекту полягає у використанні
результатів проекту в інших навчальних закладах міста, на факультативах або на
класних годинах на тему «Здоровий спосіб життя», у виконанні фізхвилинок на уроках та виборі
способів релаксації вчителями на окремих етапах уроку, а учнями при виконанні
домашніх завдань.
Очікуванні результати:
- Підвищення теоретичних та практичних знань підлітків та
молоді, щодо здорового способу життя.
-Збільшення рівня
свідомої позитивної поведінки та дотримання правил при підготовці домашніх
завдань що сприятиме зняттю перевтоми.
- Зменшення кількості захворювань учнів.
-Збільшення
кількості соціальних проектів, спрямованих на поліпшення здоров’я школярів і
учнівської громади.
-Посилення взаємодії між учнями та батьками при виконанні
домашніх завдань (особливо 2-7 класи)
Дуже доречний проект, молодці!
ВідповістиВидалитиДякуємо за оцінку нашого проекту.
Видалити