Кожній
людині, як батькам так і дітям, потрібно навчитися бачити, розрізняти і
спостерігати кольори в їх гармонійному поєднанні, вважають автори проекту Запорізької гімназії №93 м.Запоріжжя.
Короткова Христина
член учнівського комітету
школи,
учениця 10 класу;
Пащенко І.М.
координатор,
педагог-організатор
Запорізької гімназії № 93
м. Запоріжжя
ВПЛИВ КОЛЬОРУ НА ОРГАНІЗМ
ЛЮДИНИ
Тема
: Психофізіологічний вплив кольору на
організм людини. Формування психічного здоров’я за допомогою кольорової гамми,
протистояння стресам і нервовим навантаженням.
Мета:
навчити підлітків бачити, розрізняти,
спостерігати кольори у їх гармонійному поєднанні; активізувати психічні
процеси, свою повсякденну діяльність та стійкість до надмірних стресів на більш
високому енергетичному рівні за допомогою різноманітної гамми кольорів; сприяти
поширенню методики освіти з використанням кольорової гамми.
Визначення шляхів вирішення проблеми (етапи
реалізації):
1.
Теоретична
підготовка:
див. список джерел
2. Методична (експериментальна)
частина:
2.1.
Збір матеріалу:
2.1.1. Опитування.
2.1.2. Методична гра.
3. Обробка (аналіз) результатів;
4. Формулювання висновків.
5. Визначення шляхів вирішення:
5.1. Робота з колом Гете.
5.2. Робота з кольоровими квадратами.
5.3. Робота з кольоровими
квадратиками.
5.4. Робота з таблицею
кольорового кодування десяткового ряду чисел від 1 до 10.
5.5. Вправа «Самовдосконалення за
допомогою образу кольору» (Д.Г. Скотт. 1987)
5.6. Кольоровий клімат.
6. Формулювання гіпотез і
аргументів.
На
першому етапі - теоретична
підготовка методом підбору потрібних
джерел інформації, створення власних методик на їх основі, відсіювання
несуттєвого та визначення певних рамок дослідження; формування критеріїв відбору учасників опитування, пристосування методик до вікових
особливостей учасників опитування.
На
другому етапі проводиться усне
опитування і методична гра з відібраними учасниками експерименту. Учасники
належать до вікової групи 13-16 років, мають різний темперамент, характер, направленість
тощо.
На
третьому етапі відбувається
аналітична і статистична обробка результатів співбесіди.
На
четвертому етапі формуються висновки
шляхом знаходження закономірностей, причино-наслідкових зв’язків, спираючись на
літературні дані та особливості даної вікової групи.
На
п’ятому етапі проводяться практичні
тренінги, що направлені на вирішення, корегування проблеми певної групи
учасників і стимуляцію гармонії і працездатності.
На
шостому етапі відбувається становлення
гіпотез щодо застосування альтернативних методів вирішення психічних проблем
підлітків, формулювання аргументів і перспектив реалізації виробленого
алгоритму дій.
Перспективна реалізація проекту:
1.
Мотивація
учнів на вивчення свого стану здоров’я:
1.1.Ознайомлення з програмою
занять, визначення завдань, розробка проектів.
1.2.Практичні відпрацювання
з учнями закладу.
2. Етапи реалізація проекту в освітньому закладі:
2.1. Формування групп учнів, готових до виконання практичних завдань.
2.2. Проектування
та розповсюдження практичних матеріалів,
3. Формування спеціалізованних освітніх відділень, заснованних на методі кольоросприйняття.
Завдання:
1.
Запобігання виникненню
проблем, стресів, конфліктів серед однолітків, депресій у підлітків.
2.
Допомога учням у вирішенні проблем, попередження стресів, конфліктів, депресій у
дітей.
3. Підвищення
працездатності, гармонійного розвитку підлітків і формування здорової нації.
Перспективи:
1.
Запобігання перенавантажень,
конфліктів, стрессів у підлітків в період особливого ризику.
2. Формування гармонійного кольоросприйняття у підлітків.
3. Стабілізація емоційного
балансу і забезпечення безпечного
подолання підліткової кризи.
4. Покращення всебічного розвитку і
продуктивності праці.
5. Формування гармонійних дорослих
особистостей і, як наслідок, зниження ризику людського фактору на виробництві,
зменшення кількості соціальних конфліктів і забезпечення розвитку культурного відпочинку.
Головні висновки:
1. Всі темні кольори заспокоюють, світлі збуджують.
2. З темряви виходить першим синій колір, зі світла -
жовтий. Це основні кольори, з них йдуть інші.
3. Кольори можуть чинити фізичний (дуже швидкоплинне) і
психічний (при довгому погляді на певний предмет) вплив.
4. Кольори сприймаються через асоціацію, наприклад -
синій - холодний. Від зору сприйняття кольору йде на органи і доходить до
тактильних відчуттів.
5. Колір впливає на кров'яний тиск - воно підвищується
від синього до зеленого, до жовтого і червоному (у сукупності і окремо),
зворотний процес при зворотному пред'явленні.
6. Особлива увага формі - одні кольори поглинають форму
(жовтий, білий), інші нею поглинаються (синій, чорний).
7. Якщо людина втомилася від одного кольору, то треба
подивитися на протилежний, як наслідок стан змінюється на протилежний. Червоний
впливає на фізичний стан, жовтий - на розумовий, а блакитний - на емоції.
Відповідно впливають і їх відтінки.
8. Бажаний колір дає уявлення про моментальне в стані,
відхилюваний колір дає інформацію про причини, які спонукають робити помилки
(блакитний люблять люди, що воліють відпочити і не люблять «трудоголіки»).
9. Колір не є чисто фізичною ознакою предметного світу,
за його допомогою людина приймає 80% інформації. Більшість психофізіологічних
процесів людини підлягають впливу кольорів і променів.
10. Від того, який колір людині до вподоби, можна
дізнатися про характер, бажання, схильності, психологічний стан і навіть стан
здоров’я.
Отже, кожній
людині, як батькам так і дітям, потрібно навчитися бачити, розрізняти і
спостерігати кольори в їх гармонійному поєднанні; активізувати свої психічні
процеси для повсякденної діяльності на більш високому енергетичному рівні,
подолати стреси і навантаження за допомогою різноманітної гамми кольорів.
Чи використовуєте Ви результати Вашого дослідження під час навчання та відпочинку?
ВідповістиВидалитиТак. Використовуємо: в залежності від проблеми, що турбує підлітка, рекомендувалася певна методика вирішення. Більшість учнів мають проблеми зі сном, що пов язане з надмірним навчанням ("старша школа"). Більшість проблем виникало через неправильний граік і образ життя. Також, багато хто до цього не цікавився кольоросприйняттям, але після опитування і практ занять (тема їм не повідомлювалася), більшість почала ознайомлюватися додатково, цікавитися і т.д. і т.п. Отже, почало працювати)
ВидалитиДуже цікавий проект! Думаю, що ми також будемо працювати над таким проектом.Наш парламент зацікавівся ідеєю!
ВідповістиВидалитиДякую! Проект малобюджетний. Проект - малобюджетний, якщо помізкувати трохи і зпіймати трошки вдачі можна звести бюджет проекту до 0. Більш детально, якщо знадобиться, я можу структуризувати пізніше.
ВидалитиПізнавально!
ВідповістиВидалитиЯ рада і сподіваюся, що через простоту, але одночасно і значимість у нашому житті зможе виправдати перспективи.
ВидалитиЦікава тема проекту! Вона варта уваги! Молодці!
ВідповістиВидалитиДякую за приємний відгук! Мені ця тема також одразу сподобалася - незвична, але широка.
ВидалитиАвтор видалив цей коментар.
ВідповістиВидалити"Спеціалізованні освітні відділення, заснованні на методі кольоросприйняття" - як саме це виглядатиме? Чи впроваджується щось подібне у твоїй школі? Якими ти бачиш етапи реалізації цього проекту?
ВідповістиВидалити