В Запорізькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 51, починаючи з 2005 року,
проводиться робота педагогів-тренерів та підлітків-інструкторів з учнями 5х-11х
класів за Програмою «Сприяння просвітницькій роботі «рівний-рівному» серед молоді України щодо здорового способу життя».
Харченко Наталія,
Голова
шкільної ради старшокласників,
учениця 11 класу,
Л.Ф.Медвєдєва,
координатор, заступник директора з
виховної роботи
Запорізької загальноосвітньої школи І-ІІІ
ступенів № 51
Запорізької міської ради
(Запоріжжя)
Тема проекту
«РОБОТА ПІДЛІТКА-ІНСТРУКТОРА З
УЧНІВСЬКОЮ МОЛОДДЮ ЗА ПРОГРАМОЮ «СПРИЯННЯ ПРОСВІТНИЦЬКІЙ РОБОТІ
«РІВНИЙ-РІВНОМУ» СЕРЕД МОЛОДІ УКРАЇНИ ЩОДО ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ»
Мета:
O
розширення
знань підлітків і молоді про здоров'я, здоровий спосіб життя;
O
підвищити
рівень поінформованості учнів щодо власного здоров'я;
O
формування
в учнів цінностей і життєво важливих переконань,
напрацювання необхідних практичних навичок
відповідальної поведінки щодо свого життя і здоров'я, а
також здоров'я та життя оточення.
Завдання:
·
виявлення в молодіжному
середовищ і позитивних лідерів, а також спонукання осіб з «груп ризику» до переорієнтації лідерських
якостей з негативних на позитивні;
·
підготовка підлітків-інструкторів
до просвітницької діяльності серед ровесників;
Етапи реалізації.
Перший етап. 2005-2007 – ознайомлення з Програмою
«Рівний-рівному», підготовка педагогів-тренерів.
Другий етап. 2007-2010 – впровадження Програми
«Рівний-рівному» через виховну систему школи, підготовка
підлітків-інструкторів.
Третій етап. 2010 - … закріплення знань, умінь та
навичок збереження та зміцнення здоров’я та їх подальшого вдосконалення.
Одна
з найгостріших проблем сьогодення - поширення вживання наркотичних речовин
підлітками. Це соціальне явище має свою динаміку і закономірності розвитку.
Найпоширенішими наркотичними речовинами є алкоголь і тютюн. Курить кожен п'ятий
п'ятикласник, майже половина восьмикласників і майже 60% випускників шкіл.
Чверть восьмикласників уже мають чітку орієнтацію на алкогольні напої; серед
випускників їх уже половина. Така сумна статистика свідчить про відсутність
мотивованої направленості підлітків на формування та збереження свого здоров'я.
Водночас це також наслідок відсутності в суспільстві пріоритету здорового
способу життя.
В
нашій школі, починаючі з 2005 року, проводиться робота педагогів-тренерів та
підлітків-інструкторів з учнями 5х-11х класів за Програмою «Сприяння просвітницькій роботі
«рівний-рівному» серед
молоді України щодо здорового способу життя». Хочу сказати, що за 10 років
роботи за цією програмою школа має позитивні результати. Педагоги-тренери вчать
підлітків поширювати принципи здорового способу життя серед своїх однолітків, і
не тільки не попасти під негативний вплив, але і самому стати джерелом
позитивного впливу. Суть полягає в тому,
що основну участь у поширенні знань беруть самі учні, інформація передається
від підлітка підлітку, тому підготовка
підлітків-інструкторів і залучення їх до просвітницької роботи щодо здорового
способу життя серед однолітків, важлива та необхідна.
Формування
здорового способу життя
учнівської молоді є важливим завданням нашої школи, тому одним із шляхів вирішення його є посилення
просвітницької роботи в цій сфері.
Ця
робота сприяє розумінню учнями переваг здорового способу життя, заохочує до
здобуття знань, умінь і навичок здорового способу життя; стимулює до
самостійного й усвідомленого вибору життєвої позиції; формує особисті мотиви
для реалізації моделі «здоровий спосіб життя»; швидко й ефективно поширює
знання про здоров'я, здоровий спосіб життя.
У
2010-2011 навальному році я почала
працювати з учнями 5-ого класу. Спочатку було дуже важко. Мені допомагали
педагоги-тренери, координатор школи. Їх підтримка була мені необхідна. З кожним
нашим заняттям вони стали краще розуміти світ навколо себе, по-іншому між собою
спілкуватися. Їм дуже подобалися наші заняття. Після занять вони продовжували
між собою спілкуватися і не відходили від мене. Я думаю, що такі тренінгові
заняття за програмою «Рівний-рівному» повинні бути в кожній школі.
Кількість учнів,які палять, вживають тютюн.
Наталіє, які теми для спілкування з учнями 5-го класу Ви обирали? Які з них були найцікавішими для учнів? Що дала тренерська діяльнсть особисто Вам?
ВідповістиВидалитиСпочатку для знайомства я обрала тему "Вчимося спілкуватися", адже найбільш важливим і неодхідним для підлітків є уміння спілкуватися. Ми говорили про культуру мовлення, норми спілкування. Таким чином мі знайомились один з одним поближче. Потім темою нашого спілкування стало здоров`я. Вправи, які проводилися, були спрямовані на формування у п`ятикласників свідомого ставлення до власного здоров`я та здоров`я інших. Серед інших глобальних тем були такі: "Я дорослішаю", "Я та мої права", "Я та моє майбутнє". Звичайно, як і всім дітям, п`ятикласникам було цікаво гратися. У групах діти ставили сценки, розігрували ситуації. У грі діти більше розкривали себе і менше соромились. Також мі всі разом складали колажі, малювали плакати, агітуючи всіх до здорового способу життя. Щодо мене, то мені будо дуже цікаво працювати з дітками, цікаво ії слухати. Вони сприймали мене не як вчителя, а як рівного собі. Деякі знайшли в мені друга, довіряли мені свої секрети. Але найважливішим моїм завданням, я думаю, було навчити дітей відмовляти пропозиціям тютюнопалання, вживання алкоголю і наркотиків. Я рада, що змогла зацікавити наше підростаюче покоління і направити їх на вірний шлях.
ВидалитиУ нас також проводиться робота та тренінгові заняття за Програмою «Сприяння просвітницькій роботі «рівний-рівному» серед молоді України щодо здорового способу життя». А які заходи проводите до закріплення знань, умінь та навичок збереження та зміцнення здоров’я та їх подальшого вдосконалення.?
ВідповістиВидалитиРазом з класним керівником та батьками у класах проводились дні здоров`я ("Мама, тато, я - спортивна сім`я", "Шкідливі звички - не для нас" тощо), виховні години у формі "запитання-відповідь". Перед дітками виступала медична сестра школи, демонструвались відеоматеріали відповідної теми...
ВидалитиА якими посібниками Ви користуєтесь? Чи може маєте свої напрацювання?
ВідповістиВидалитиЯ маю розробки виховних заходів, які проводила особисто. Користуюся навчально-методичним посібником "Я - моє здоров`я - моє життя", Київ, 2004 р. (Програма розвитку ООН. Проект "Освітня потілика та освіта "рівний - рівному"), а також підручником "Основи здоров`я" для учнів 5 класу.
ВидалитиМолодці.Дуже цікавий проек.
ВідповістиВидалитиДякую за Ваш відгук :)
Видалити