понеділок, 2 лютого 2015 р.

ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ МОЛОДІ

    Актуальність проекту навчально-виховного комплексу "Любисток" Чернівецької міської ради полягає в тому, що здоров’я на сучасному етапі життя є складним феноменом глобального значення, котрий містить філософський, соціальний, економічний, біологічний, медичний аспекти й виступає як індивідуальна цінність.
                                                                                                                                 Рудько Анастасія,
голова учнівського самоврядування,
учениця 10 класу,
Л.В. Баранник,
координатор, педагог-організатор, учитель основ здоров’я,
навчально-виховний комплекс «Любисток»
Чернівецької міської ради

ТЕМА ПРОЕКТУ
«ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ МОЛОДІ»
Актуальність проекту полягає в тому, що здоров’я на сучасному етапі життя є складним феноменом глобального значення, котрий містить філософський, соціальний, економічний, біологічний, медичний аспекти й виступає як індивідуальна цінність. Саме тому навчання здоровому образу життя повинно бути системним і сприяти гармонійному розвитку психофізичних здібностей учнів. Воно не зводиться до періодичного спрямування на усвідомлення здорового способу життя як цінності шкільного колективу.
За оцінкою медиків, практично здоровими закінчують школу лише      5-7% учнів. Останніми роками відбувається активний процес зменшення віку курців. Вже до 18 років 82% юнаків та 72% дівчат мають досвід куріння, що не може не впливати на стан їхнього фізичного здоров’я та розвитку.
Поступово зростає офіційно зареєстрований рівень споживання алкоголю. Тільки з 2004 по 2013 рр. кількість спожитого алкоголю на душу населення виросла на 88%, тобто майже удвічі. Основні причини, які призводять до поширення шкідливих звичок, такі: просто зацікавленість, пропозиції друзів та бажання розслабитись.
Покращити таке становище можна через застосування нового підходу до формування здорового способу життя, який би ґрунтувався на сучасному підході збереження здоров’я, тобто враховували всі його аспекти.
Пропонований проект дає змогу учням опиратися на активізацію участі в даному процесі. Мова йде про те, щоб не дорослі ініціювали таку роботу, а самі діти та молодь. Саме від їхньої активності й буде залежати успішність поширення формули: "Здоровим бути модно, стильно і красиво".
Мета проекту: формування в учнів, дітей та їх батьків свідомого ставлення до особистого здоров’я, навколишнього середовища і здоров’я інших людей.
Завдання проекту: сформувати позитивну мотивацію щодо здорового способу життя, культури здоров’я; створити свій стиль здорового життя; підготувати й прочитати лекції, виступ агітбригади, провести анкетування, презентації, конкурси малюнків, плакатів, виготовити пам’ятки та буклети; почати формування творчої особистості, здібної до саморозвитку, самоосвіти і само-актуалізації.
Характеристика проекту
За кінцевим результатом: інформаційний.
За тривалістю: довготривалий.
Учасники:
1) актив учнівського самоврядування;
2) педагог-організатор.
Цільові групи: учні НВК «Любисток», студенти Чернівецького професійного ліцею сфери послуг.
Співучасники проекту:
1)       медична сестра;
2)       практичний психолог;
3)       вчитель біології;
4)       вчитель фізкультури;
5)       вчитель основ здоров’я.
Термін реалізації проекту
Початок: 15 вересня 2013 р.
Закінчення: 20 травня 2015 р.
Очікувані результати: сформоване розуміння учнів, що головною цінністю кожного цивілізованого суспільства, яке керується принципом гуманізму, є здоров’я й людське життя; поліпшення ситуації для збереження й зміцнення психічного, фізичного й соціального здоров’я учнів; зменшення кількості курців; створення умов для його покращення, використовуючи традиції навчального закладу й досвід українських і зарубіжних шкіл.
Кількісні та якісні показники: за проведений час проекту учнівське самоврядування разом з педагогом-організатором та співучасниками проекту випустили декілька буклетів про цінність здорового способу життя, провели тренінги разом з студентами економічного факультету, створили ряд презентацій щодо шкідливості алкоголю, куріння та інших шкідливих звичок; співпрацювали з ліцеєм сфери послуг №13; проводили спортивні змагання, фізкультурні свята, рухливі перерви для молодших класів, зустріч з лікарями різного профілю, виступ агітбригад; випускали плакати до тематичних днів; педагог-організатор разом з учнівським самоврядуванням презентували роботу навчального закладу щодо боротьби з тютюнопалінням на телеканалі «Буковина».
Висновки та перспективи:  зберегти майбутнє нації від лиха, що насувається, – обов’язок найближчого оточення дітей та підлітків, навчального закладу, сім’ї. Ключова роль у пропаганді здорового способу життя та профілактиці ВІЛ-інфекції та інших негативних явищ серед дітей та підлітків належить системі шкільної освіти, яка забезпечує наймасовіше охоплення молоді. Слід враховувати, що будь-яка виховна робота, зокрема і з профілактики наркоманії, ВІЛ/СНІДу, передусім повинна мати інтегрований ґатунок, тобто гармонійно поєднуватися з усіма іншими напрямами освітньо-виховної діяльності. Засвоєння нового відбувається за рахунок наслідування. Наслідування – це те, що дитина не може здійснити самостійно, але чого може навчитись або що може виконати під керівництвом. Те, що сьогодні дитина може зробити у співпраці, завтра вона здатна зробити самостійно. Таким чином, прогнозуючи процес засвоєння знань, ми можемо керувати процесом формування певної моделі поведінки. Успішне засвоєння будь-яких знань можливе за умови дотримання таких основних принципів навчання, як науковість та доступність змісту освіти, актуалізація та розвиток позитивного потенціалу дитини, спрямовані на формування цілісної, гармонійної та творчої особистості. Це означає, що інформація повинна достовірною, науково обґрунтованою та правдивою і, водночас, доступною для розуміння й адекватного сприйняття дітьми та підлітками.

2 коментарі:

  1. Чи маєте Ви вже на даний час статистичний аналіз результатів Вашого проекту? Було б дуже цікаво запроваджувати Ваш досвід в інших навчальних закладах області!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую за запитання. Так, ми маємо деякі проміжні результати, але не проводили статистичного аналізу, адже проект ще в процесі реалізації. Попередні результати вказують на позитивну тенденцію щодо формування здорового способу життя серед учнів навчального закладу та студентів Чернівецького професійного ліцею сфери послуг. Після завершення проекту буде проведено аналіз реалізації проекту та подано звіт із проекту в письмовій формі з усіма досягнутими та недосягнутими індикаторами.

      Видалити