середу, 4 лютого 2015 р.

Ціннісне ставлення до здоров'я – запорука життєвого успіху

      В основі формування мотиваційної установки на здоровий спосіб життя як    провідної умови збереження і зміцнення здоров'я, розвитку навичок здорового способу життя учнів Чернівецької загальноосвітньої школи I-III ступенів №28 Чернівецької міської ради лежать основні принципи   збереження здоров'я.

                                                             Анастасія Каратєєва,
                                                             президент класу,
                                                              учениця 10-А класу;
                                                              М.М.Барабанова
                                                              координатор, учитель біології
                                                              Чернівецької ЗОШ I-III ступенів №28
                                                              Чернівецької міської ради
                                                                                                 (Чернівці)
    ТЕМА  ПРОЕКТУ
«Ціннісне ставлення до здоров'я – запорука життєвого успіху.»
Мета проекту: формування в учнів свідомого ставлення до свого життя і здоров'я, оволодіння  навичками безпечної для життя і здоров'я поведінки, утвердження та пропаганда здорового способу життя, виявлення та підтримка талановитих дітей та підлітків.
  «Головним скарбом життя є не землі, що їх ти завоював, не багатства, що їх маєш у скринях…Головним скарбом життя є здоров'я, і, щоб його зберегти,   потрібно багато що знати», писав Авіцена.
    Здоровою може вважатися людина, яка відрізняється гармонійним фізичним  і розумовим розвитком і добре адаптована до навколишнього фізичного і  соціального середовища. Вона цілком реалізує свої фізичні та розумові здібності, може пристосуватися до змін у навколишньому середовищі, коли вони не виходять за межі норми, і вносить свій внесок, спів розмірний з її  здібностями, у добробут суспільства.
           Здоров'я людини залежить від багатьох факторів – як природних, так і       соціально обумовлених.
         Серед найзначніших чинників, які істотно впливають на здоров'я сучасної   людини, особливе місце займає спосіб життя.
   В основі формування мотиваційної установки на здоровий спосіб життя як     провідної умови збереження і зміцнення здоров'я, розвитку навичок здорового способу життя учнів Чернівецької загальноосвітньої школи
I-III ступенів №28 Чернівецької міської ради лежать основні принципи     збереження здоров'я:
·       перш ніж починати зміцнювати своє здоров'я, треба перестати йому шкодити;
·       якщо свідомо систематично не піклуватися про своє здоров'я,   воно непомітно почне руйнуватися;
·       здоров'я-одне, а хвороб буває безліч, тому легше його зберегти, ніж  боротися з численними хворобами;
·       лінощі і здоров'я несумісні. Ледарювання - мати різних хвороб;
·       здоров'я не можна знайти чи купити - його треба заробити;
·       достатній відпочинок - така ж оздоровча сила, як і активна праця, що приносить задоволення;
·       навчіться радіти кожному дню, кожній годині, хвилині. Радість -    найкращий друг здоров'я;
·       любіть життя, і воно буде любити вас.
  Формування в учнів ціннісного ставлення до здоров'я реалізується через   роботу Школи сприяння здоров'ю,проект «Здоровій дитині – чиста екологія».
   Етапи  реалізації:
- участь у міжнародному проекті «Енергоерудит» (Йорган  Акерманн) урок-презентація;
- фестиваль фітнесу(в рамках місячника «Молодь за здоровий спосіб життя»);
- місячник  «Молодь за здоровий спосіб життя»: (альманах газет; виставка експозицій  музею Одного дня; виїзні засідання гуртків «ЕКВА» та «Юний    еколог»; засідання клубу «Автограф на згадку»; тренінгові заняття  за програмою «Рівний рівному» «Здоров'я та здоровий спосіб життя»; посвята в  десятикласники «Молодь за здоровий спосіб життя»);
- день здоров'я (спортивні змагання між класами за участю батьків); 
- участь у Козацькому гарті;
- співпраця з БДМУ (презентація студентами проекту «Шкідливий вплив алкоголю та тютюнопаління на організм дитини»);
- екскурсії в с. Товтри  до витоків джерела питної води «Долина»;
- тиждень безпеки дорожнього руху(тренінги «Надання  ПМД»  за участю  УС, вчителів біології, класних керівників, медсестри школи);
- заходи до Дня порозуміння з ВІЛ позитивними людьми;
- участь у міжнародному інтерактивному конкурсі «Колосок» (розділ «Твоє здоров'я»);
- в рамках проекту «Здоровій дитині – чиста екологія» проведено заходи  для   учнів 1-4 класів «Здорова екологія – здорова творча дитина».
   Результати  роботи:
- С.І. Політанська  підготувала і випустила збірку «Здорова екологія – здорова творча дитина»;
- гурток «ЕКВА» (II - місце у міському  конкурсі  екобригад);
- спортивні досягнення: ІІІ місце – футбол; ІІ місце – легка атлетика; ІІІ місце ХХІІ міська спартакіада школярів;
- міжнародний інтерактивний конкурс «Колосок» (розділ «Твоє здоров'я» «Золотий колосок – 38 учнів; «Срібний колосок – 23 учні»).
    Щоб насолоджуватися здоров'ям, потрібно працювати над собою
(П. Брегг).  Результатом формування ціннісного ставлення дітей та підлітків до здоров'я  має бути розвиток здоров'я збережувальних компетенцій учнів
( урочна та позаурочна робота), зокрема збільшення обсягу знань щодо збереження життя та зміцнення здоров'я ( Школа сприяння здоров’я),     розвиток умінь приймати рішення, розв’язувати проблеми, творчо та критично мислити спілкуватися (учнівське самоврядування), протистояти негативним психологічним впливам,  долати емоції та стрес (шкільна психологічна служба) ; розвиток навичок  самооцінювання, а також усвідомлення учнями необхідності відповідати за своє життя і здоров'я (гурткова робота).
  Любіть себе! Піклуйтеся про себе! І залишайтеся завжди здоровими і         повними сил!
                        
















Немає коментарів:

Дописати коментар