пʼятницю, 6 лютого 2015 р.

Ми за здоровий спосіб життя

 Мотивація та навчання учнів щодо переваг здорового способу життя - мета проекту Вищого професійного училища № 24 м. Заставна Чернівецької області

Щербань Світлана Дмитрівна,
 Лідер учнівського самоврядування
група № 37 «Кухар, кондитер»
Скігар Ю. В.,
координатор, викладач спецдисциплін
з галузевої економіки та підприємництва
Вищого професійного училища № 24 м. Заставна
Ми за здоровий спосіб життя

Кожна  держава  характеризується показником цивілізованості через стан здоров’я громадян.
Медпрацівники вважають, що понад 70% всіх хвороб у дорослих – наслідок неправильного способу життя в дитячі та молоді роки. Тому так важливо  починати з дитинства виховувати в собі активне ставлення до власного здоров’я, розуміння того, що здоров’я – це наша найбільша цінність, яка дарована людині Богом.
З кожним днем ми все більше чуємо про різні захворювання людей, спричинені викидами промислових підприємств. Але у  сучасному світі є багато шкідливих звичок молоді, які призводять до хвороб.  Основними з них є алкоголь, куріння, наркоманія. Давайте згадаємо рекламні ролики цигарок і алкоголю. Зображені на них люди, незалежно від віку, веселі, впевнені у собі, сильні і стильні. А як ми знаємо, саме таке життя і є цінністю для молодої людини. Переглянувши  таку велику кількість реклами про цигарки та алкоголь, можна подумати, що реклама ніби промовляє: «Досягти щастя у житті просто – запали цигарку, випий пива і все буде добре». Таке враження складається у багатьох молодих людей.
На мою думку, життя таке прекрасне, щоб марнувати його на шкідливі звички! Недарма ж одним із популярних гасел анти тютюнової пропаганди є
таке: «Палити? На це немає часу». Його проголошували успішні молоді люди, що вже мають певні досягнення у житті. Видатний український учений академік Олександр Богомолець казав: «Вміння продовжувати життя – це насамперед вміння не скорочувати його». Тому слід у себе виховувати звичку, яка потім переросте в потребу до здорового способу життя, формувати навички, що сприяють фізичному, духовному та психічному здоров’ю, докладаючи до цього вольові зусилля і наполегливість.
Тема проекту: «Ми за здоровий спосіб життя»
Мета проекту:
·                   мотивація та навчання учнів щодо переваг здорового способу життя;
·                   пропагування здорового способу життя шляхом підвищення рівня обізнаності молоді;
·                   переконання  молодих людей  - у перевазі здорового способу життя;
·                   формування системи життєвих принципів здорового способу життя;
·                   стимулювання учнів до самостійного й усвідомленого вибору життєвої позиції.
Завдання проекту:
·                   проінформувати учнів про небезпечні наслідки тютюнопаління;
·                   навчити учнів робити вільний вибір при повній поінформованості;
·                   надати учням можливість продемонструвати власні здібності переконувати;
·                   розвивати життєві компетенції учнів.
Етапи:
1.                 Обговорення  теми майбутнього проекту;
2.                 Формування творчих груп, розподіл завдань;
3.                 Робота за планом проекту:
Ø    Проведеня   анонімного опитування серед молоді ВПУ № 24 “Схильність до тютюнопаління ”;
Ø    Проведення  тренінгів  для членів учнівського самоврядування;
Ø    Інформування учнів за допомогою відеофільмів, соціальних роликів  та прямого переконання учасниками робочих груп учнів і виховна година у групі № 5 “Скажи палінню НІ!”;
Ø    Створення навчальними групами училища інформаційних буклетів «Шкідливість тютюнопаління», «Ми  обираємо здоровий спосіб життя»;
Ø    Проведення акції «Обміняй цигарку на цукерку» з усіма учнями та педпрацівниками училища, які палять;
Ø    Проведення загальноучилищого конкурсу на виготовлення кращої стінгазети на тему «Скажи палінню ні»;
Ø    Проведення театралізованого «Суду над цигаркою»;
Ø    Підведення підсумків, нагородження найактивніших учнів;
4.                 Оформлення висновків у презентацію проекту.
Спрямованість:
Проект спрямований на дітей  віком 15-18 рік  для переконання у правильності здорового способу життя.
Очікувані результати:
1.                 Активізація особистої участі в пропаганді здорового способу життя;
2.                 Підвищення загальної культури учнів;
3.                 Первинна профілактика тютюнопаління;
4.                 Розвиток почуття відповідальності за фізичне і моральне здоров’я свого оточення.
Висновки:
Основними проявами здоров’я є гармонійний розвиток людини, задоволення від спілкування з іншими людьми, самоутвердження в суспільстві. Щоб прожити таке повноцінне життя необхідно мати певні життєві навички. Щоб їх здобути ми запропонували учням прийняти участь у проекті, який включив у себе ряд  тренінгових занять; перегляд відеофільмів та соціальних роликів, розробка буклетів, участь у конкурсі стінгазет на підтримку здорового способу життя, проведення акції «Обміняй цигарку на цукерку».  По закінченню проекта ми побачили результати:  молодь піддається позитивному впливу, змінює переконання щодо престижності паління,  надає перевагу здоровому способу життя. Це видно з того, як учні брали активну участь в акції, агітували та переконували один одного, бажали залучити якомога більше одногрупників; виявляють готовність працювати над собою. Отже, ми частково досягли поставленої мети, мотивувавши учнів до переваг здорового способу життя, але  повноцінна реалізація поставлених завдань вимагає подальшої роботи учнів у тренінгових групах. Необхідно постійно пам’ятати, що профілактика тютюнопаління полягає у цілеспрямованому вихованні підлітків і повинна включати в себе цілу систему: в сім’ї,  на вулиці та в навчальному закладі. Що буде твердою гарантією витіснення із свідомості підлітка бажання палити.


5 коментарів:

  1. Чи зменшилася кількість учнів, які палять, за результатами Вашого проекту?

    ВідповістиВидалити
  2. Чи зменшилася кількість учнів, які палять, за результатами Вашого проекту?

    ВідповістиВидалити
  3. Чи зменшилася кількість учнів, які палять, за результатами Вашого проекту?

    ВідповістиВидалити
  4. За результатами нашого проекту 5 учнів залишили палити.

    ВідповістиВидалити