четвер, 5 лютого 2015 р.

Здорове дитинство

Збереження та зміцнення морального, фізичного та психічного здоров’я вихованців є одним із першочергових завдань  КЗ «Гуляйпільська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1» Гуляйпільської районної ради Запорізької області.
  Створення безпечного освітнього середовища, яке сприяє  формуванню людини з інноваційним типом мислення, що усвідомлює пріоритети здорового способу життя  як основного чинника збереження та зміцнення здоров’я.
Василишин Дмитро,
заступник голови шкільного парламенту,
учень 10 класу,
Л.І.Стасик,
координатор, заступник директора з виховної роботи
КЗ «Гуляйпільська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1»
Гуляйпільської районної ради
(Запорізька область, місто Гуляйполе)
Здорове дитинство
Метою проекту «Здорове дитинство» є: формування у школярів відповідального ставлення до власного здоров'я та здоров'я оточуючих як до найвищих індивідуальних і суспільних цінностей; об'єднання зусиль педагогічного колективу, медичних працівників, батьків для реалізації дітей і підлітків на збереження та зміцнення фізичного і психічного здоров'я, що дозволить зробити процес формування здорового способу життя неперервним; створення оптимального психологічного клімату для розвитку кожної особистості; навчання моделей поведінки у різних життєвих ситуаціях на основі принципів особистої безпеки, економічної та загальної культури в умовах навколишнього природного середовища, цивілізованого суспільства.
Завдання проекту: діагностика і моніторинг стану здоров'я школярів; здійснення психолого-педагогічного супроводу розвитку особистості учня; дотримання валеологічних вимог під час навчально-виховного процесу; пропаганда і формування у педагогів, учнів і батьків здорового способу життя; формування системи спортивно-оздоровчої роботи; відпрацювання механізмів спільної роботи школи, громадських організацій, медичних закладів, спрямованих на збереження та зміцнення здоров'я учнів.
Терміни реалізації проекту: 2012-2015 роки.
На сучасному етапі особливо гостро постає проблема людини та  її здоров’я.  Стан здоров’я  є показником духовного, соціально економічного й біологічного добробуту населення, рівня  цивілізованості країни.  Здоров’я  учнів перебуває  у прямій залежності від умов навчання, правильного чергування вантаження та відпочинку, умов сімейного виховання. Таким чином, збереження та зміцнення морального, фізичного та психічного здоров’я вихованців є одним із першочергових завдань  нашого закладу.
Заклад віднесено до обласної мережі Шкіл сприяння здоров’ю. Школа  працює над науково - методичною проблемою  «Саморозвиток, самореалізація  та самоактуалізація особистості учня та вчителя в умовах компетентнісного підходу в освіті». Виховна робота спрямовується на формування  здоров’язберігаючої  компетентності школярів, виховання ціннісного ставлення до свого здоров’я. Для підтримки валеологічно  насиченого здоров’язберігаючого простору щорічно за участю членів шкільного парламенту проводяться тижні знань безпеки життєдіяльності, місячники «За здоровий спосіб життя», правового виховання та безпеки, екологічного виховання.…………………………………………………………    
Школярі є організаторами акцій «Милосердя», «Від серця – до серця»,  «Молодь обирає здоровий спосіб життя», конкурсів, агітбригад, малюнків, плакатів, авторами інформаційно – профілактичних матеріалів та соціальної реклами з питань пропаганди здорового способу життя. В школі створено модель компетентного випускника, який прагне до фізичної досконалості, ставиться до здоров’я як найвищої  цінності, має сформовану здоров’язберігаючу компетентність. Заклад підтримує тісний зв’язок з ЦРЛ,  громадськими організаціями, проводяться зустрічі з лікарями, перегляди відеоматеріалів, презентації. З метою пропаганди здорового способу життя й навчання гігієнічних навичок суб'єктів освітнього процесу медичні працівники відвідують батьківські збори, що сприяє підвищенню  зацікавленості та активній участі батьків у реалізації завдань проекту «Здорове дитинство».
З метою розширення, поглиблення знань та покращення загального здоров’я організовано роботу гуртків «Школа проти СНІДу», «Я – моє здоров’я, моє життя» для попередження правопорушень, росту злочинності серед неповнолітніх, попередження тютюнопаління, алкоголізму, вживання наркотиків, пропаганди здорового способу життя. Заняття сприяють виробленню навичок прийняття відповідальних рішень і ефективного спілкування з однолітками, опору тиску засобам масової інформації й однолітків та виробленню навичок соціальної компетентності особистості.
 Спортивно – масова робота з учнями організовується відповідно календаря спортивно - масових заходів, серед яких традиційними стали змагання з легкої атлетики на Кубок випускниці школи, світової рекордсменки з  бігу Людмили Веселкової, з атлетичної гімнастики на честь випускника школи В’ячеслава Ліньова, меморіали з волейболу і гандболу, присвячені пам’яті вчителя фізичної культури Л.С. Зіненка та випускника школи В. Іванова. Школа тісно співпрацює з ДЮСШ, учні відвідують різноманітні спортивні секції і захищають честь району на спортивних змаганнях. Фізичне виховання в школі є основним джерелом збереження здоров’я. Проведення спортивних свят,  днів здоров’я, парадів спортивних досягнень, зустрічей з ветеранами спорту турнірів пам’яті прославлених спортсменів школи – це ті славні традиції, які допомагають виховувати морально стійке, фізично досконале, інтелектуально розвинене майбутнє покоління незалежної України.
З метою організації повноцінного відпочинку, оздоровлення дітей у літній період, залучення для цього максимальної їх кількості, забезпечення якісного харчування, створення належних умов для культурно-виховної, фізкультурно-оздоровчої та спортивної роботи щорічно на базі школи працює пришкільний табір «Сонечко» для учнів 1- 4 класів, пільгових категорій, з девіантною поведінкою.
Висновки: реалізація проекту дозволить нормалізувати і попередити розвиток початкових форм патологічних змін в учнів, підвищити опір їх організму різноманітним захворюванням, ліквідувати ряд факторів ризику, підняти рівень працездатності учнів і тим самим підвищити продуктивність їх навчання.
Перспективи подальшої реалізації проекту: створення сприятливого освітнього середовища, яке сприяє зміцненню здоров'я, виховання та розвитку особистості; створення безпечних умов для навчання та виховання школярів; зниження рівня захворюваності серед учнів; в учнів мають бути сформовані певні моделі поведінки, які допомагають уникнути небезпеки для життя і здоров'я; формування здорового способу життя у сім'ї; в учнів мають бути сформовані позитивні установки на ведення здорового способу життя, стійкість до вживання психоактивних речовин; добре розвинені духовні потреби та ціннісні орієнтації, моральна компетентність.

Немає коментарів:

Дописати коментар