четвер, 5 лютого 2015 р.

ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ – ВИБІР СУЧАСНОЇ УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ

Одним із пріоритетних напрямів діяльності учнівського амоврядування Лівинецької школи І-ІІІ ступенів Кельменецького району Чернівецької області нашої школи є  збереження та зміцнення здоров'я  учнів.


Олена Балагур,
голова шкільної ради старшокласників,
учениця 10 класу,
А.В.Цуркан,
координатор, педагог-організатор
Лівинецької школи І-ІІІ ступенів
Кельменецького району
Чернівецької області


ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ – ВИБІР СУЧАСНОЇ УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ

   Завжди вважалося, що спільним благом суспільства є турбота про людину, уміння любити ближнього, а головною цінністю суспільства — життя та здоров'я людини. Стан здоров'я населення є важливим показником розвитку суспільства. А тому турботі про здоров'я людини, мотивації на здоровий спосіб життя приділяють велику увагу в усьому світі. І ця турбота є першорядною за значущістю в нашій школі.
    Одним із пріоритетних напрямів  діяльності учнівського самоврядування нашої школи є  збереження та зміцнення здоров'я  учнів, формування культури здоров'я, позитивної мотивації щодо навичок здорового способу життя, превентивного виховання, забезпеченість умов та механізмів здійснення навчання й виховання в інтересах особи й суспільства для всебічного розвитку духовно розвиненої, національно свідомої, фізично й психічно здорової, творчої особистості, оздоровлення середовища буття дитини. Для цього при учнівському самоврядуванні дієвим є проект «Здоровий спосіб життя – вибір учнівської молоді».
   Основною метою даного проекту є:
*    формування в учнів стійких переконань щодо необхідності свідомого ставлення до власного здоров'я та його збереження, що передбачає в першу чергу оволодіння системними знаннями про здоров’я;
*    формування умінь та навичок  зміцнення власного здоров’я, відповідального ставлення до здоров’я на основі розвитку життєвих навичок;
*     формування мотивації до подальшого використання отриманих знань і навичок у реальному житті та для самостійного інформування однолітків.
   Очікувані результати проекту:
ü  учні знатимуть: про переваги здорового способу життя й негативний вплив на людський організм такої шкідливої звички, як уживання наркотиків, алкоголю, тютюну;
ü  учні вмітимуть: оцінювати різноманітні джерела інформації про проблему та критично ставитись до власних дій і вчинків; проводити заходи та акції для популяризації здорового способу життя, надавати невідкладну допомогу в різних ситуаціях.
За допомогою Ради старшокласників у  нашій школі створені умови для нормального всебічного розвитку дітей.   У школі наявне протипожежне обладнання: вогнегасники, обладнано пожежний щит, наявний  план евакуації учнів та працівників школи з приміщення на випадок пожежі.
  Щомісяця, а в разі необхідності й частіше, учні інструктуються з правил протипожежної безпеки, безпеки дорожнього руху, безпечного харчування та вживання ліків. Класними керівниками, вчителями – основ здоров’я, біології, хімії постійно проводиться з учнями  роз’яснювальна робота про шкідливість паління, вживання алкоголю і наркотиків,з профілактики венеричних захворювань, про наслідки штучного переривання вагітності, здійснюється статеве виховання учнів,пишуть навчальні диктанти. У шкільній бібліотеці організовуються книжкові виставки з пропаганди здорового способу життя.
З метою навчання й набуття учнями досвіду активної діяльності у школі постійно проводяться акції: «День без куріння», «Зумій сказати – ні!», «Здорове покоління каже наркотикам НІ!», анкетування «Шкідливі звички», різноманітні спортивні змагання: «Веселі старти», «Тато, мама, я – спортивна сім’я».   
 «Здорове тіло – завжди в русі !» – під цим гаслом в нашій школі проходять уроки фізкультури, спортивні змагання .
Комісією з питань преси та інформації започаткований творчий конкурс серед учнів 1-11 класів «Антиреклама – двигун дії», основною метою якого є пропаганда здорового способу життя серед учнівської молоді через виготовлення та розповсюдження плакатів, агітаційних листівок,спрямованих на популяризацію здорового способу життя. Проводиться акція «Кумири проти», у ході якої здійснюється опитування серед школярів, схильних до шкідливих звичок, «Хто ваш кумир?». Озеленення кабінетів, збереження квітів у приміщенні й на подвір’ї школи, позитивно впливає на здоров’я учнів. Одним з напрямків природоохоронної діяльності школи є збереження тих лікарських рослин, яких у нашій місцевості небагато. Комісія з питань преси та інформації один раз у місяць випускає газету “Шкільні світанки”, в якій розкриває актуальні питання шкільного життя, пропагує здоровий спосіб життя. Комісія з питань культури та дозвілля працює в посиленому режимі, оскільки учні проводять безліч цікавих,  розвивальних заходів, присвячених здоров’ю. Допомагають у проведенні Дня здоров’я, Місячника здорового способу життя. Це виступи агітбригади «Вартові здоров’я», усний журнал  «Феномен життя і здоров’я людини», тренінг «Здоров’я – це найбільший скарб», ток – шоу «Здоровий спосіб життя», конкурс плакатів « Ми обираємо здоров’я!», веселі старти «Ми активні та спортивні!», фотовиставка « Відпочивай активно!» лінійка «Молодь проти наркотиків та СНІДу» та ін. 
Отримані знання, уміння і навички здорового способу життя допоможуть всім учням у подальшому самостійному житті вирішувати проблеми самозбереження здоров’я. Здоровий спосіб життя сьогодні – це вимога часу. Бути здоровим – це актуально, модно і престижно.


1 коментар: