четвер, 5 лютого 2015 р.

Формування здорового способу життя школярів

У Мелітопольській загальноосвітній школі I-III ступенів №11 Запорізької міської ради проводиться значна просвітницька та агітаційна робота з учнями та представниками старшого покоління – батьками.

Катріченко Валерія,
Голова шкільної ради старшокласників,
учениця 11 класу,
О.І. Боднар,
координатор, вчитель української мови та літератури
Мелітопольської загальноосвітньої школи I-III ступенів №11
Запорізької міської ради
(м. Мелітополь)
Формування здорового способу життя школярів
Мета роботи – розглянути і виявити шляхи формування здорового способу життя учнів середньої ланки.
Мета була реалізована через вирішення завдань дослідження:
1) Визначити теоретико-методичні основи здорового способу життя.
2) Визначити засоби фізичної культури для формування здорового способу життя у дітей середнього шкільного віку.
3) Визначити рівень соматичного здоров’я учнів 5-7 класів.
Етапи реалізації та виклад основного матеріалу щодо формування здорового способу життя школярів. Опитування з проблем здорового способу життя, безумовно, не може обминути питання, щодо можливостей його реалізації молоддю в існуючих умовах. Але складність вивчення полягає в тому, що питання можливості (неможливості) вести здоровий спосіб життя надзвичайно суб’єктивне, тому що воно перш за все детерміновано ступенем усвідомлення людиною важливості дій в цьому напрямі. Навіть при відсутності деяких об’єктивних умов (комфортне житло, належне харчування, достатній дохід тощо) особистості з високим рівнем свідомості стосовно здорового способу життя прагнуть діяти заради власного здоров’я. І навпаки, за достатньо об’єктивних умов нестача особистісних стимулів унеможливлює прагнення бути здоровим. Тому вельми проблематично пропонувати такі індикатори для опитування, які б об’єктивно висвітлювали реальні можливості (неможливості) реалізації здорового способу життя – ці можливості переважно залежать від самої людини. З огляду на це, опитування не містить прямих запитань щодо згаданих можливостей – є вони чи ні. З іншого боку, існує певний мінімум об’єктивних умов життя, який обумовлює можливості реалізації здорового способу життя. Тому опитувальник містить декілька індикаторів, що опосередковано спрямовані на виявлення таких можливостей. Це – індикатор життєвого рівня, який опосередковано характеризує потенційну можливість реалізації здорового способу життя, індикатор ставлення найближчого оточення до цінностей здоров’я теж певний показник такої можливості, оскільки складно вести здоровий спосіб життя при негативному ставленні друзів і знайомих.
Можливі засоби впливу на формування здорового способу життя. З огляду на необхідність впровадження політики здоров’я у молодіжному середовищі питання засобів цього впровадження є одним з головних. Індикатори опитування спрямовувались на визначення найбільш впливових, ефективних засобів, на сприйняття їх функціонування молоддю. Характер впливів різних джерел на формування способу життя молоді відбивають індикатори різних джерел інформації та їх ефективності.
Для визначення розвитку уваги учнів 5-7 класів проводився констатувальний експеримент. В експерименті взяло участь 85 учнів 11-13 років Мелітопольської загальноосвітньої школи № 11 серед яких – 43 хлопців та 42 дівчини. Експеримент проводився в період з вересня 2014 року до лютого 2015 року.
Дослідження проводилося у три етапи:
Перший етап (вересень – листопад) був присвячений теоретичному дослідженню проблеми, вивченню і узагальненню наукової літератури.
Другий етап (грудень – січень) передбачав проведення констатувального експерименту для визначення індикаторів життєвого рівня 5-7 класів.
Третій етап (січень – лютий) включав обробку та аналіз отриманих результатів, узагальнення результатів дослідження, формулювання висновків.

Кількісні та якісні показники







Показники індикатор життєвого рівня
Висновки:
1.Аналіз літературних джерел показав, що за останні роки проблема збереження здоров’я дітей  шкільного віку, їх оздоровлення та профілактика найбільш розповсюджених „шкільних” хвороб є предметом фундаментальних наукових досліджень.
2. Першочерговим за рівнем ефективності впливу на покращення стану здоров’я молоді є створення умов для виховання у них почуття відповідальності за власне здоров’я, формування потреби щодо вибору здорового способу життя.
3.Низький рівень соматичного здоров’я дітей свідчить про необхідність впровадження засобів фізичної культури оздоровчої спрямованості в систему фізкультурно-оздоровчої роботи для дітей шкільного віку.
4. З метою пропаганди здорового способу життя й навчання гігієнічних навичок суб’єктів освітнього процесу в школі проводиться значна просвітницька та агітаційна робота з учнями та представниками старшого покоління – батьками.

Немає коментарів:

Дописати коментар