середу, 4 лютого 2015 р.

ШКІДЛИВА ЇЖА

    Правильне здорове харчування в Ставчанському ЗНЗ  І-ІІІ ступенів Кіцманського району Чернівецької області зберігає здоров’я і відіграє важливу роль у попередженні захворювань сучасної людини, які залежать від якості харчування. 

                                                                                            Павло Боднарь,
                                голова комісії спорту та здорового способу життя,
                                                                                             учень 10 класу;
                                                                                                О.І.Денищук,
                                                           координатор, педагог-організатор
                                                             Ставчанського ЗНЗ  І-ІІІ ступенів
                                                                                 Кіцманського району
Чернівецької області

ТЕМА ПРОЕКТУ

«ШКІДЛИВА ЇЖА»

Актуальність проекту полягає в тому, що однією з основних складових  систем підготовки учнівської молоді є формування здорового способу життя. Здоров’я молодого покоління   - один з найголовніших пріоритетів системи освіти. Незадовільний стан здоров’я в дитячому віці  призводить до порушень здоров’я впродовж усього життя людини. Харчування є найважливішим фактором, який визначає здоров’я людини. Правильне здорове харчування зберігає здоров’я і відіграє важливу роль у попередженні захворювань сучасної людини, які залежать від якості харчування. Пропонований проект дає змогу дітям обирати не шкідливі продукти харчування, адже протягом вересня – грудня за медичною допомогою у медпункт школи звернулися 56 учнів, з них 25 учнів з симптомами кишково – шлункового тракту. Ми вважаємо, що причиною є вживання неякісних продуктів харчування.
Мета проекту: дослідити склад окремих продуктів харчування; показати шкідливий вплив деяких компонентів їжі на здоров’я; формувати позитивну мотивацію щодо здорового харчування.
Завдання проекту: виховувати у дітей дбайливе та бережливе ставлення до свого здоровя; навчити вміло вибирати продукти харчування; провести  дослідження складу різних шкідливих продуктів; довести до відома учнів школи про склад деякої їжі, яку так полюбляють діти.
Характеристика проекту:
За кінцевим результатом: інформаційний.
За тривалістю: короткотривалий
Учасники: актив учнівського самоврядування, педагог – організатор (вчитель хімії)
Співучасники проекту: сестра медична.
Термін реалізації проекту
Початок: 05.01.2015 року
Закінчення: 02.02.2015 року

Очікувані результати: розуміти, що головною цінністю кожного цивілізованого суспільства є здоров’я і людське життя, намагатися дбати про нього й робити все можливе для його збереження; уміти отримувати і аналізувати інформацію; формувати обгрунтовані і критичні висновки по суті проблеми.
Опис проекту: Актив учнівського самоврядування зацікавився тим, чому багато учнів школи, зокрема 1 – 4 класів так часто звертаються до шкільного менпункту зі скаргами на кишково – шлункові захворювання і вирішили провести ряд досліджень з тими продуктами харчування, які найбільше вживані. А також довести до відома учнів школи про основний склад цих продуктів, а особливо звернути увагу на те, які захворювання виникають після їх вживання.
Першим продуктом дослідження є морозиво: Не повинно містити рослинних жирів, а тільки кокосову та пальмову олії; глазур не повинна відпадати; напис «дієтичний десерт» означає багато стабілізаторів; якісне морозиво не може бути білосніжним; лимонні, полуничні та інші ароматизовані сорти містять не натуральні добавки та есенції; якщо м’яке – може містити мікроби; вафельний ріжок має бути рівномірним, цілим, хрустким. Тому вибирати морозиво потрібно з натуральними добавками (желатин, агар – агар).
Наступним кроком було дослідження складу  йогуртового молока. Щоб здешевити і продовжити термін зберігання молочних продуктів до них додають небажані і шкідливі добавки: барвники і консерванти. Літера Е означає, що в продукті є харчові добавки. А перша цифра після Е означає: Е1... – барвники, Е2...- консерванти, Е3... – антиокислювачі, Е4... – стабілізатори, Е5... – емульгатори, Е6... – підсилювачі смаку.
Далі до наших рук потрапив шоколад. Його полюбляють усі: і дорослі, і малі...Шоколад виготовляють з какао – бобів. Проте часто замінюють натуральне какао – масло рослинними оліями або гідрогенізованими жирами (з рідкої олії ламанням і перекручуванням молекул жиру – виготовили  твердий жир – трансжир). Трансжир перешкоджає правильному живленню клітин, накопичуються токсини, внаслідок чого виникають серцево – судинні захворювання, онкологічні, ожиріння. Тому слід вживати чорний шоколад, як більш натуральний і корисний.
Льодяники на паличці – неприродньо яскравий колір та різкий запах – це перші ознаки, що в цій цукерці є штучні барвники і ароматизатори. Тому купляючи льодяники, слід уважно прочитати склад цукерки, якщо там є Е 124, Е 110, Е 102, Е 104, Е 129 – відмовтесь від покупки. Такі ласощі спричиняють алергію, шлункові розлади, дратівливість.
А дуже привабливі на вигляд сосиски та ковбаски містять у своєму складі більше ароматизаторів та барвників, ніж м’яса. До їх складу входять так звані приховані жири: свиняча шкіра, сало, нутряний жир, на 80% складаються з трансгенної сої. Шматочок копченої ковбаси містить стільки шкідливих фенольних сполук, скільки людина вдихає їх в місті протягом року. Кожного дня учні  у магазині купують ход – доги. Ця їжа відноситься до вуличної і фастфудівської. Ці дві назви разом утворюють таке поняття, як джанкфуд, що в перекладі з англійської означає сміттєва(помийна) їжа. Її готують і продають в антисанітарних умовах, діти її беруть немитими руками, вона містить багато сої, яка дуже шкідлива. Ця їжа призводить до змін в організмі, а відтак і до скорочення тривалості життя.
До різновидів фастфуда також відносяться сухарики, до складу яких входять харчові добавки, які часто викликають коліт, гастрит, печію.
А як ми полюбляємо солодкі газовані напої!  Дослідивши їх, ми прийшли до висновку, що це синтетичні продукти, що містять ароматизатори, барвники, консерванти. Виготовляють їх із синтетичних підсолоджувачів (аспартама, що у 180 – 200 разів солодший від цукру). Накопичення його в організмі спричиняє стомлюваність, депресію, порушення зору, памяті. Вуглекислого газу додають більше, ніж треба, щоб вода довше зберігалася. Вуглекислий газ непомітно розїдає горло, стравохід, шлунок – призводить до їх захворювання.  «Кока – кола» складається з ортофосфорної кислоти, газованої води, кофеїну, двоокису карбону та паленого цукру. Тому проводячи експеримент по очищенню монети, ми дослідили, що коли нагріти «Кока – колу» до температури людського тіла,  кислота чудово розчиняє плями іржі, важко уявити, які хімічні процеси відбуваються в нашому шлунку.
Дослідивши склад цих продуктів харчування та їх шкідливий вплив на організм людини, ми провели опитування 231 учня нашого закладу, поставивши їм запитання: чому, знаючи про шкоду цих продуктів, ви так наполегливо їх купуєте? 35% відповіли, тому що це дуже смачні продукти, 15% - вони додають сил, 20% - реклама, 15% - красива упаковка, 15% - відчуваю себе «крутим».
Висновок. За період реалізації проекту діти отримали інформацію про правильне харчування, відрізняти корисні та шкідливі продукти харчування. Робота над проектом «Шкідлива їжа» сприяла вихованню у дітей культури харчування, усвідомленню ними здоровя як головної людської цінності.
Здоровя є найвищим багатством людини (Сократ).
Чи зберегти своє здоров’я, чи зруйнувати його ще підлітком? Вибір за тобою.



7 коментарів:

  1. Чи виготовляли Ви роздатковий матеріал (листівки, буклети...) для учнів початкових класів?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Ми презентували шкідливі продукти харчування для учнів 1-7 класів та розповідали про їх склад та шкідливий вплив на людський організм.

      Видалити
  2. Так, саме культура харчування є найважливішим чинником здоров'я нашої молоді! Нам сподобався ваш задум! Молодці!

    ВідповістиВидалити
  3. Так, саме культура харчування є найважливішим чинником здоров'я нашої молоді! Нам сподобався ваш задум! Молодці!

    ВідповістиВидалити
  4. Цікавий проект. На мою думку, це дуже актуальна тема, адже зараз дуже багато шкідливої їжі яка негативно впливає на організм нашого суспільства

    ВідповістиВидалити
  5. Які методи дослідження продуктів Ви застосовували?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Вивчали склад кожного продукту,проводили хімічні реакції на вміст кислот.

      Видалити