пʼятницю, 6 лютого 2015 р.

МОЄ ЗДОРОВ’Я – МОЯ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ

Розвиток в учнівської молоді соціальної активності, усвідомленого ставлення до власного здоров’я - мета проекту Чернівецького вищого професійного училища радіоелектроніки.

Віталіна Ілащук,
Голова учнівського самоврядування,
учениця групи №18, ІІІ курс
Т.М.Мандзюк,
координатор, соціальний педагог
Чернівецького вищого професійного училища радіоелектроніки

МОЄ ЗДОРОВ’Я – МОЯ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ

Мета проекту: розвиток в учнівської молоді соціальної активності, усвідомленого ставлення до власного здоров’я, почуття особистої відповідальності за його збереження, формування навичок комунікації, організації соціально значущих справ ведення здорового способу життя.
Завдання проекту:
-                вивчення ставлення учнів до свого здоров’я, рівня усвідомлення особистої відповідальності за власне здоров’я та здоров’я майбутніх поколінь;
-                популяризація здорового способу життя через організацію заходів та акцій;
-                формування активної громадянської та життєвої позиції щодо здорового способу життя;
-                розвиток громадянської ініціативи і відповідальності, стимулювання інтересу до вирішення актуальних проблем суспільства.
Очікувані результати:
-                     учні отримають знання про основи здоров’я, переваги здорового способу життя, про профілактику впливу негативних явищ на здоров’я;
-                     учні вмітимуть оцінювати різні джерела інформації, проводити акції та заходи з популяризації здорового способу життя, критично ставитись до своїх вчинків і дій, брати на себе відповідальність за власне здоров’я.
Етапи реалізації проекту:
І. Організаційний: вибір та обговорення теми, мети, завдань, обґрунтування актуальності проблеми; узгодження порядку реалізації проекту, формування робочих груп, розподіл завдань.
ІІ. Підготовчий: отримання загальної інформації про здоров’я, здоровий спосіб життя, вплив негативних явищ на здоров’я пошук партнерів та спонсорів; опитування учнів з метою вивчення стану обізнаності з питань здоров’я та здорового способу життя; вивчення основних факторів впливу на здоров’я, аналіз отриманої інформації, підготовка до просвітницької роботи з однолітками
ІV. Просвітницький:організація та проведення просвітницьких заходів, акцій, залучення партнерів до просвітницької роботи з учнями училища
V. Завершальний: підготовка інформаційно-демонстраційних матеріалів на тему «Наш рецепт здоров’я»
VІ. Аналітичний: аналіз роботи на різних етапах реалізації проекту, оцінювання проекту учнівським та педагогічним колективом, визначення перспектив.
Опис проекту:
Організаційний етап проекту передбачав кілька організаційних зустрічей. Перша зустріч відбувалася у формі семінару-тренінгу для активу учнівського самоврядування училища на тему «Здоров’я людини: ризики і відповідальність». Метою заняття було актуалізувати проблему збереження здоров’я молоді, визначити основні ризики для здоров’я та способи подолання. Під час даного заняття учні усвідомили рівень власної відповідальності за вирішення проблеми суспільного значення, визначили можливі способи впливу на ситуацію. Наступна зустріч полягала у постановці конкретних завдань, узгодженні порядку реалізації проекту з адміністрацією закладу. Під час цієї зустрічі були сформовані робочі групи, розподілені завдання з підготовки до основного етапу.
Підготовчий етап проекту передбачав пошукову роботу творчих груп Так, група «Дослідники» проводила анкетування з метою вивчення обізнаності учнівської молоді про фактори впливу на здоров’я. Група «Експерти» вивчала інформацію про фактори, які впливають на здоров’я та готувала інформаційний буклет. Група «Вебка» працювала над створенням тематичних сторінок в соціальних мережах, залученні до обговорення питань здоров’я, здорового способу життя своїх однолітків. Група «Менеджери» займалася пошуком партнерів та спонсорів, підготовкою акцій. Група «Вектор» навчалася роботі з інтерактивною виставкою «Маршрут Безпеки». Підсумком ІІ етапу була робоча зустріч, яка передбачала ознайомлення з результатами досліджень, презентацію інформаційного буклету, формуванням плану просвітницьких заходів. Група «Вектор» отримала перший досвід проведення «Маршруту Безпеки» продемонструвавши інтерактивну виставку з учасниками зустрічі. «Менеджери» до цього часу зуміли домовитися про просвітницьку роботу з лікарем-наркологом, про допомогу в організації тематичного квесту з викладачами фізичного виховання та біології, про фінансову підтримку з головою учнівського профкому.
Просвітницький етап передбачав проведення підготовлених заходів спрямованих на популяризацію здорового способу життя. Так, в рамках даного етапу відбулися наступні заходи: інтерактивна виставка «Маршрут Безпеки», тематичний квест  «Рятувальна експедиція», акція проти куріння «Дихати легко», 5 зустрічей з лікарем-наркологом, розповсюдження інформаційних буклетів «Моє здоров’я залежить від …», «Бути здоровим «круто»». Інформація про заходи висвічувалася на сторінках в соціальних мережах.
На завершальному етапі учасники проекту отримали зворотній зв'язок у вигляді плакатів «Рецепт здоров’я», які підготували учні охоплені просвітницькою роботою своїх однолітків. Плакати були розміщені у фойє училища.
Аналітичний етап полягав у оцінюванні процесу та результатів роботи. На цьому етапі активісти учнівського самоврядування прозвітували про свою роботу перед педагогічним та учнівським колективами, проаналізували труднощі, що виникали в роботі, та можливі перспективи.
Підсумовуючи та аналізуючи роботу за проектом можна зробити висновок, що мети досягнуто. Учні-учасники, змогли реалізувати свої творчі, комунікативні, організаторські здібності, самостійно підібравши способи їх реалізації. Проявивши свою активну громадянську позицію вони стали позитивним прикладом для своїх однолітків, окрім того провели безпосередньо з ними просвітницьку роботу, ефективність посилювалася за рахунок об’єкт-об’єктних відносин та здорової конкуренції.
Робота за проектом позитивно оцінена учнями та педагогами закладу. Перспективою може стати розширення проекту за рамки училища,організація просвітницьких заходів в інших навчальних закладах міста, залучення до проекту лідерів учнівського самоврядування шкіл і училищ.


Немає коментарів:

Дописати коментар