четвер, 5 лютого 2015 р.

МИ КАЖЕМО «ТАК!» ЗДОРОВОМУ СПОСОБУ ЖИТТЯ

Пропагувати здоровий спосіб життя шляхом підвищення рівня обізнаності шкільної молоді - мета проекту Малокатеринівського НВК «Мрія» смт Малокатеринівка Запорізької області.

смт Малокатеринівка

Богдан Ліновецький,
Президент шкільної парламентської республіки,
учень 11 класу,
А.Ю. Подимай,
координатор, педагог-організатор
Малокатеринівський НВК «Мрія»
смт Малокатеринівка
Запорізький р-н, Запорізька обл.

МИ КАЖЕМО «ТАК!» ЗДОРОВОМУ СПОСОБУ ЖИТТЯ

Мета: пропагувати здоровий спосіб життя шляхом підвищення рівня обізнаності шкільної молоді; довести пріоритетність здоров'я серед інших людських цінностей, формувати відповідні навички щодо ведення здорового способу життя, виховувати почуття відповідальності за збереження свого здоров'я і оточуючих.
Завдання: опрацювати теоретичну базу за даною темою; виділити основні напрямки роботи; провести тематичні виступи агітбригади в акціях у межах школи та району, спрямованих на вироблення навичок здорового способу життя; проведення круглих столів, конференцій, лекторій; анкетування учнів на початку та в кінці навчального року, порівняння отриманих результатів; провести конкурси малюнків (1 – 4 кл.) та  есе (5 – 11 кл.) на тему «Здоров’я дитини сьогодні – здоров’я нації завтра»; проведення «рухливих» перерв для учнів молодшої ланки.
Етапи реалізації
1 етап – Підготовчий
·       Формулювання  теми, мети та завдань проекту
·       Складання плану роботи активу самоврядування
·       Опрацювання літератури з даного питання
·       Підведення підсумків 1 етапу
2 етап – Практичний
·       Організація та проведення Дня здоров’я;
·       Підготовка та участь у родинному святі «Тато, мама, я – спортивна сім’я»;
·       Участь агітбригади у районному конкурсі «Обери життя»;
·       Проведення членами учнівського самоврядування «рухливих» перерв з учнями початкової  ланки;
·       Організація проведення круглого столу для учнів 9 – 11 класі на тему «СНІД: подумай про майбутнє - обери життя»;
·       Перегляд відеороликів щодо заходів збереження здоров’я;
·       Бесіди з питань гігієни та санітарних норм;
·       Проведення лекторію серед учнів середньої та старшої ланки «Ти і твої звички»;
·       Виставки малюнків «Дивись на світ «здоровими» очима», «Життя без наркотиків»,  «Скажемо курінню «НІ»!» ;
·       Конкурс на краще есе серед учнів 5 – 9 кл. на тему «Бути здоровим модно» та серед учнів 10 -11 кл на тему «Я – Міністр охорони здоров'я».
3 етап – Підсумковий
·       Проведення моніторингу успішності реалізації проекту;
·       Створення фото колажу «Таким був наш рік»;
·       Визначення проблем та перспектив у виконанні проекту в наступному навчальному році.
Реалізація проекту
«Здоров’я сучасної української молоді гіршає з року в рік, а смертність стає дедалі частішою», - говорить Нузхат Ехсан, директор Фонду народонаселення ООН в Україні, Болгарії та Боснії й Герцеговині.
         За оцінкою медиків, практично здоровими закінчують школу лише      5-7% учнів. І це  ми можемо з легкістю перевірити, якщо проглянемо медичні картки учнів закладу. Значне занепокоєння викликають і масові служби інформації, які відкрито рекламують різні шкідливі звички, що негативно впливає на свідомість молоді. Тому важливість дослідження даного питання беззаперечна. Методом пошуків та аналізу можна визначити кращі заходи для вдосконалення запровадження превентивного виховання учнів.
         Реалізація проекту здійснюється за двома напрямками. Інформаційно-просвітницький напрям реалізовується через роботу агітбригади з учнями НВК, через проведення круглих столів, конференцій, участь в  лекторіях, перегляд відеороликів. Другим напрямком є залучення школярів до різноманітних спортивних змагань, підготовка та участь в родинному спортивному змаганні «Тато, мама, я – спортивна сім’я», проведення Дня фізкультури та спорту, організація «рухливих» перерв.
Кількісні та якісні показники: протягом виконання завдань проекту члени учнівського самоврядування створили ряд презентацій щодо шкідливості алкоголю, куріння, вживання наркотичних засобів та небезпеку ВІЛ/СНІДу; брали участь в організації та проведенні спортивних змагань, рухливих перерв для учнів молодших класів; у зональному спортивному змаганні  «Тато, мама, я -  спортивна сім’я» зайняли 1 місце, у конкурсі «Обирай життя» - 2 місце.
Висновки та перспективи: так як, проект є довготривалим, робити загальні висновки зарано. Але можна відзначити, що при анкетуванні учнів закладу на початку 1 семестру і на кінець рівень обізнаності шкільної молоді щодо здорового способу життя підвищився. В перспективі виконати всі завдання проекту, що залишилися і в майбутньому підготувати буклети на тему «Здоровим бути модно» та розмістити інформацію на сайті школи.



Немає коментарів:

Дописати коментар