четвер, 5 лютого 2015 р.

ЗДОРОВ’Я – ЦЕ СКАРБ, ЯКИЙ ЗАВЖДИ БІЛЯ ТЕБЕ

Здоров'язбереження розглядається в Мелітопольській гімназії №9 Мелітопольської міської ради Запорізької області як система заходів, що передбачають взаємозв’язок і взаємодію вчителів, учнів, батьків, спрямованих на збереження й активне формування здоров'я та навчання здоровому способу життя школяра.


Василенко Тетяна,
заступник шкільної ради старшокласників,
учениця 11 класу,
Г.В. Дрізік,
координатор, учитель хімії
Мелітопольської гімназії № 9
Мелітопольської міської ради,
Запорізької області

ЗДОРОВ’Я – ЦЕ СКАРБ, ЯКИЙ ЗАВЖДИ БІЛЯ ТЕБЕ

Кожна людина прагне бути щасливою. «Умовою щастя є здоров'я» - говорить Л.М. Толстой. Тому людина повинна бути здоровою. За даними ВООЗ, існує чотири основні чинники, які більшою чи меншою мірою впливають на  стан здоров’я: спосіб та умови життя (50–55%), екологічна обстановка навколишнього середовища (20–25%), спадковість (15–20%) і рівень медичного обслуговування (7–15%).  Ці цифри акцентують нашу увагу на необхідність вести здоровий спосіб життя.
Мета: формування  свідомого ставлення до власного життя і здоров'я, оволодіння основами здорового способу життя, навичками безпечної для життя і здоров'я поведінки за для забезпечення здорового покоління.
Для реалізації  поставленої мети в роботі виконано такі  завдання:
ü       формувати свідоме ставлення до власного здоров'я та його збереження;
ü       формувати сталу позитивну мотивацію не лише до вибору здорового способу життя, а й до активної, щоденної і поступальної дії, спрямованої на збереження життя і зміцнення здоров'я;
ü       об'єднати зусилля педагогічного колективу, батьків, різних установ та організацій  для розвитку  пріоритету здоров'язбережувальних компетенцій учнів;
ü       розвивати життєві навички, спрямовані на заохочення вести ЗСЖ;
ü       навчати учнів методам самозахисту в умовах загрози для життя;
ü       зменшити уразливість підлітків в умовах сучасного світу, попередити виникнення хвороб.
Етапи реалізації:
1.   Організаційно – прогностичний.
·     Дослідження захворюваності та стану здоров'я учнів гімназії.
·     Проведення моніторингу знань з основ здоров'я.
·     Пропаганда здорового способу життя.
·     Встановлення контактів з батьківською радою, міською організацією Товариства Червоного Хреста України, лікарнями міста Мелітополя, центром СНІДу, КУ «МНД».
·     Створення агітбригад, команд ЮІР, «Юних рятівників», «Ромашка», формування «Школи Джур».
2.   Практичний.
·     Проведення позакласних заходів.
·     Зустрічі з мобільними бригадами спеціалістів.
·     Проведення спортивних змагань, спартакіади.
·     Проведення дня Козацької слави.
·     Участь у фестивалі «Молодь обирає здоров’я».
·     Участь у конкурсі «Мудрогелі».
·     Участь в обласному вишколі шкіл Джур у м. Запоріжжя.
·     Участь у Всеукраїнському фестивалі «Покрова на Хортиці».
3.   Узагальнюючий.
·     Аналіз отриманих результатів.
·     Узагальнення досвіду роботи.
·     Практичні поради.
Стан здоров'я нації є важливим показником розвитку суспільства, тому турбота  про здоров'я людини, мотивація її на здоровий спосіб життя повинні бути першорядними за значущістю для школярів. Цілеспрямоване формування здоров'я молоді в складних сучасних умовах розвитку України актуально, оскільки безпосередньо пов’язано з проблемою безпеки та незалежності. Здоров'язбереження  розглядається в нашій гімназії як система заходів, що передбачають взаємозв’язок і взаємодію вчителів, учнів, батьків, спрямованих на збереження й активне формування здоров'я та навчання здоровому способу життя школяра. Ми прагнемо, щоб кожен наш учень був здоровим та успішним. Для досягнення бажаного в Мелітопольській гімназії №9  працюють мобільні бригади спеціалістів, які провели наступні бесіди і тренінги:
·     Психолог КУ «МНД»: «Профілактика шкідливих звичок. Негативний вплив алкоголізму на органи підлітків», «Профілактика тютюнопаління».
·     Представник центру СНІД: «Профілактика ВІЛ – інфекції».
·     Дерматовенеролог: ЗППП.
Групи учнів систематично освоюють прийоми надання першої допомоги з представниками організації Товариства Червоного Хреста України.
Двічі на рік в гімназії ми проводимо День Здоров'я та День Козацької слави, шкільну спартакіаду, змагання з аеробіки. Діють загони ЮІР, юних пожежників, команда «Ромашка» проводить тренінги з надання першої допомоги, навичок адвокації здорового способу життя. Створена «Школа Джур» з 99 учнів, які займаються загальною фізпідготовкою, рукопашним боєм, вогневою підготовкою, вивчають історію України і козацтва. Це дозволило зайняти ІІІ місце у міських змаганнях з футболу, ІІ місце – з настільного тенісу, ІІІ місце – з шахів, ІІ місце в змаганнях «Нащадки козацької слави», І місце – з аеробіки, ІІ місце – з надання медичної допомоги у міському фестивалі «Молодь обирає здоров'я».  
Результат проекту спостерігаємо в тенденції до зниження простудних захворювань на 10% порівняно з попередніми роками, порушення осанки на 17%, органів зору на 8%, шлунково-кишкового тракту на 6%. Ми продовжуємо працювати над проектом. І бажаємо всім: «Будь здоровий, як вода, а багатий, як земля».


3 коментарі:

  1. Дуже важливо знати та розуміти те, для чого нам потрібно здоров'я та як його зберегти, молодці!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Щиро дякуємо! Сподіваємось, що ми зможемо допомогти комусь бути здоровим і щасливим.

      Видалити
    2. Щиро дякуємо! Сподіваємось, що ми зможемо допомогти комусь бути здоровим і щасливим.

      Видалити