четвер, 5 лютого 2015 р.

Ми за здоровий спосіб життя

Для проведення інформаційно-освітньої роботи  учні Неполоковецького ЗНЗ І – ІІІ ступенів Кіцманського району Чернівецької області залучались до  участі в акціях, спрямованих на вироблення навиків здорового способу життя.

                                                                                                       Серна Марина,
голова шкільної ради учнівського самоврядування,
учениця 9-го класу;
К.К. Тудан,
координатор, педагог-організатор
Неполоковецького ЗНЗ І – ІІІ ступенів
Кіцманського району
Чернівецької області
Ми за здоровий спосіб життя
Актуальність проекту полягає в тому, що однією з основних складових систем підготовки учнівської молоді є формування здорового способу життя. Здоров’я молодого покоління – один з найголовніших пріоритетів системи освіти. Здоров’я дітей – найбільша турбота і найсокровенніша мрія батьків. Чому ж ми, на жаль, не можемо похвалитися здоров’ям сучасної молоді?
Обираючи цю тему проекту, ми хочемо, щоб діти дізналися, що рівень здоров’я кожної людини залежить від рівня її загальної культури; хворобливість підлітків зростає і починається саме з таких неформальних порушень здорового способу життя, ця проблема турбує не тільки дорослих, але й самих дітей.
         Пропонований проект дає змогу  врахувати творчі здібності учнів і особисту мотивацію, відповідально підійти до розв’язання поставленої проблеми й дотримуватися здорового способу життя. Також проект дає можливість допомогти  сучасному учневі увійти в доросле життя, зрозуміти його цінність, усвідомити себе часткою того життя, яке дали  батьки. Лише у випадку,  коли  кожен піклуватиметься  про своє здоров’я, можна прийти до здорової нації.
Мета проекту: розширити знання школярів з пропонованої теми, включаючи загальний розвиток учнів та знання із зазначених навчальних предметів; учити практично впроваджувати одержані знання в життя; формувати культуру здорового способу життя та необхідність збереження як власного здоров’я, так і навколишнього середовища.
Завдання проекту: опрацювати теоретичний матеріал з даної теми, зібрати фольклорний матеріал та афоризми, взяти  участь в акціях, спрямованих на вироблення навиків здорового способу життя, підготувати й прочитати лекції, виступ агітбригади, провести анкетування, презентації, конкурси малюнків, плакатів, виготовити пам’ятки та буклети.
Характеристика проекту
За кінцевим результатом: інформаційний.
За тривалістю: довготривалий.
За характером контактів: внутрішній
Учасники:
1.     Рада учнівського самоврядування «Основа»
2.     Педагог-організатор.
Співучасники проекту:
1.     Медична сестра.
2.     Практичний психолог.
3.     Вчитель біології.
4.     Вчитель фізкультури.
5.     Вчитель основ здоров’я.
 Очікувані результати: усвідомити, що головною цінністю кожного цивілізованого суспільства, є здоров’я і людське життя, намагатися дбати про нього й робити все можливе для його збереження; уміти отримувати й аналізувати інформацію; формувати обґрунтовані та критичні висновки по суті проблеми; використовувати різноманітні  джерела; розвивати логічне мислення та творчість; працювати в групі; розробляти свої сценарії та презентувати їх; давати оцінку своїм досягненням; уміти відстоювати свою думку й захищати себе.
Опис проекту 
Робота над проектом допомогла виявити проблеми шкільної молоді, побачити її ставлення до шкідливих звичок; з’ясувати, як дотримуються учні здорового способу життя. Працювало три групи. Лекторська група -  кожен учень займався пошуком інформації для доповіді, яку потім разом об’єднували в одне ціле. Креативна група – учні займалися організацією та проведенням різноманітних конкурсів малюнків, поробок. Навчальна група – учні-фесилітатори, які працювали над проведенням програми «Маршрут безпеки».
 «Що ти знаєш про здоровя?» - анкетування для учнів нашого закладу саме з цього розпочалася робота над даним проектом.
«Твоє життя – твій вибір»  саме під такою назвою протягом періоду відбувалися виставки  малюнків, плакатів та поробок.
          Протягом періоду члени  агід-бригади провели лекції «Здоровя дітей – здоровя нації»,  закликали учнів до ведення здорового способу життя.
До Всесвітнього дня боротьби із туберкульозом агітаційна група разом із медичною сестрою провели навчання учнівської молоді санітарної грамотності у протидії туберкульозу, в ході яких учні, розповідали про туберкульоз, його ознаки, шляхи поширення, пояснювали причини захворювання на туберкульоз, обґрунтовували способи профілактики, доводили важливість дотримання норм здорового способу життя.
Україна вважається країною з високим рівнем  інфікованісті ВІЛ інфекції. Її середовище характеризується високим рівнем поширеності, й вірус може розповсюджуватися швидко, особливо серед молоді. З метою відзначення Всесвітнього та Всеукраїнського дня боротьби з ВІЛ/СНІДом в нашій школі  проведені  різноманітні заходи.
Учні-фесилітатори провели «Маршрут безпеки» для учнів 8 – 11 класів.
На цьому заході учні мали змогу більше дізнатися про шляхи передачі ВІЛ, як вберегти себе від зараження. Спілкуючись із своїми однолітками вони намагалися вирішити проблемні ситуації, які можуть їх спіткати у майбутньому. Виявляли своє ставлення до людей, які живуть з ВІЛ інфекцією. Ділились інформацією, активно обговорювали, робили висновки.
Порушення здорового способу життя є шкідливі звички, такі, як куріння, алкоголь та наркотики,  які поширені серед дорослих, підлітків та дітей. І тому учасники проекту не пройшли стороною цієї болючої теми усього суспільства. Вони працювали з різними джерелами, малювали малюнки, шукали  афоризми, прислів’я та приказки, які розкривають зі всіх сторін сутність понять здоров’я і здорового способу життя, показують важливість для щасливого здорового життя, душевної рівноваги (здоровий дух і здоров’я), правильного режиму праці і відпочинку, дотримання особистої гігієни, раціонального харчування, оптимальної рухової активності, загартування. Враховуючи важливість даної інформації, активом учнівського самоврядування проведено акцію «Шкідливим звичкам - Ні!». Учасники цієї акції висловлювали свої думки і відображали їх у вигляді малюнків, плакатів, проводили лекції, організовували перегляд документальних фільмів.
Складові здорового способу життя містять різноманітні елементи, що стосуються всіх сфер здоров’я – фізичної, психічної, соціальної і духовної.
Враховуючи всі ці сфери важливе місце займає фізична підготовка учнів. Учнями закладу було проведено різноманітні спортивні змагання: з волейболу, футболу, настільного тенісу, козацькі забави,  «Веселі старти», «Ростемо захисниками Вітчизни». На перервах проводились рухливі ігри із учнями початкової школи, фізкульт-хвилинки для учнів середніх класів.
Протягом проекту з нами постійно працює практичний психолог.
Саме з його допомогою ми проводили анкетування, досліджували методи аналізу, збирали інформацію, вирішували проблемні питання.

ВИСНОВКИ
Учасники проекту збирали  статистичні дані щодо проблеми здорового способу життя, опрацювали  теоретичний матеріал з даної теми, зібрали прислів’я, приказки та афоризми. Для проведення інформаційно-освітньої роботи  учні  закладу залучались до  участі в акціях, спрямованих на вироблення навиків здорового способу життя. Школярам прочитані лекції з даного питання, їх увазі пропонувався виступ агітбригади, проводились анкетування, презентації. Частина учнів взяли активну участь в конкурсах малюнків, плакатів. Щоб показати рівень обізнаності з факторами, що зміцнюють та послаблюють здоров’я   виготовлялись пам’ятки та буклети. Проведено зустрічі з працівниками міського медичного пункту.
Завдання проекту в основному виконано. В подальшій своїй роботі більша увага буде спрямована на результативність бесід, лекцій, дискусій. В подальшій роботі прагнемо залучити батьків та батьківський комітет до пропаганди здорового способу життя. Учні-фесилітатори готуються до проведення «Маршруту безпеки» для батьків, разом із органами селищного самоврядування плануємо організувати для громади села «Свято спорту та здоровя», яке і буде завершувати роботу над проектом. 




Немає коментарів:

Дописати коментар