вівторок, 3 лютого 2015 р.

Здоров’я народу – багатство країни

Навчити дітей берегти й зміцнювати своє здоров’я – одне з найважливіших завдань Кам’янської ЗОШ І-ІІІ ступенів Глибоцького району  Чернівецької області, яке має стати атрибутом будь-якої  освітньої діяльності і в навчальному закладі й поза його межами. 

Мицак Мар’яна,
голова ради учнівського самоврядування,
учениця 11 класу,
Д.В. Чижемська,
педагог-організатор
Кам’янської ЗОШ І-ІІІ ступенів,
Глибоцький район
Чернівецька область
«Здоров’я народу – багатство країни»

Мета проекту:
Ø    Формувати позитивну мотивацію щодо здорового способу життя;
Ø    Розвивати вміння обговорювати ситуації, раціонально розв’язувати  проблеми;
Ø    Розкривати шкідливість негативних звичок;
Ø    Підвищувати творчий потенціал учнів, їхнє прагнення до самореалізації, життєвого успіху;
Ø    Виховувати любов до життя і бережливе ставлення до свого здоров’я;

Завдання проекту:
Ø  Створення в школі сприятливих умов для фізичного, психічного, соціального, духовного розвитку кожного учня;
Ø  Удосконалення професійної майстерності вчителів через підготовку, організацію й проведення відкритих уроків і позакласних заходів;
Ø  Проведення профілактичної роботи з питань здорового способу життя;
Ø  Виховання свідомого ставлення до власного здоров’я й здоров’я оточуючих, як головної життєвої цінності, гідності,  моралі і наполегливості у виконанні будь-яких справ;
Ø  Формування в учнів активної життєвої позиції, самоповаги й упевненості в собі, здатності до самовияву й самовираження;
Ø  Підвищення інтересу учнів до фізичної культури;

Етапи реалізації проекту:
1.     Підготовчий етап
Ø  Уроки « Основ здоров’я », «Фізичної культури» «Захисту Вітчизни»;
Ø  Тематичні години спілкування, позакласні заходи;
Ø  Пропаганда здорового способу життя через раду шкільного самоврядування (випуск газет, буклетів,  створення агітбригад) ;
              2. Основний етап
Ø  Проведення спортивних змагань,  спартакіад «Старти надій»;
Ø  Участь в фестивалі-конкурсі агітбригад «Молодь обирає здоров’я»;
Ø  Зустріч із лікарями села;
Ø  Проведення змагань до «До дня цивільної оборони»;

Діти сьогодні – суспільство завтра. Чи буде це суспільство здоровим, залежить від батьків, педагогів, вихователів, класних керівників, адміністрації закладів освіти та всіх небайдужих до майбутнього людей.
Формування здорового способу життя – одна з найголовніших проблем виховання юної особистості. Адже здорове молоде покоління є запорукою здорового суспільства нашої країни.
Навчити дітей берегти й зміцнювати своє здоров’я – одне з найважливіших завдань нашої школи, яке має стати атрибутом будь-якої  освітньої діяльності і в навчальному закладі й поза його межами. Школа ставить за мету виховати різнобічно розвинену, здорову, гармонійну особистість, здатну творчо діяти в соціальних перетвореннях суспільства, готову до інтелектуальної праці, навчену зберігати і зміцнювати своє здоров’я.
Стан здоров’я населення  України викликає серйозне занепокоєння. Майже 90% дітей і підлітків мають певні відхилення, понад 50% студентів та призовників мають незадовільну фізичну підготовку. З огляду на це, педагогічний колектив Кам’янської школи та обслуговуючий персонал проводять  «День цивільного захисту», який передбачений планом роботи нашого навчального закладу на рік. Головна умова успішного проведення – насиченість практичними заходами, а саме: збір постійного складу школи, перевірка укомплектованості й оснащеності  невоєнізованих формувань цивільного захисту, приведення в готовність захисної споруди, відпрацювання прийомів користування засобами індивідуального захисту, проведення протипожежних та евакуаційних заходів, тощо. У старших класах (10-11 класи) проводяться змагання зі здаванням нормативів цивільного захисту, семінари з обговорення підготовлених рефератів, практичні заняття із розв’янням ситуаційних задач.
Уміло організована позакласна діяльність надає можливість систематизувати й узагальнювати набуті на уроках знання, спонукає до активних дій, які сприяють зміцненню та збереженню здоров’я, профілактиці правопорушень, шкідливих звичок. Тому,  рада учнівського самоврядування у співпраці із вчителями Кам’янської ЗОШ,  організовують бесіди та виховні години із учнями школи: «Алкоголь, та його наслідки», «Духовне та фізичне здоров’я», «Здоровий спосіб життя», «Вплив навколишнього середовища на здоров’я людини». Ми сподіваємось, що це допоможе нашим учням зберегти моральне, фізичне і психічне здоров’я і допоможе створити оптимальні умови для його зміцнення.
Зокрема,  учні нашої школи приймають активну участь в конкурсах малюнків: «Допомога в разі стихійних лих», «Аварії та катастрофи», «Радіаційна небезпека» тощо.
З метою пропаганди серед молоді здорового способу життя, запобігання негативних проявів у молодіжному середовищі, залучення учнів до активної діяльності з формуванням засад здорового способу життя,  у нашій школі було створено агітбригаду «Зірка життя». Команда неодноразово була переможцем районного конкурсу «Молодь обирає здоров’я».
Отже, на сучасному етапі у Кам’янській ЗОШ  актуальними проблемами є зміцнення фізичного  й духовного здоров’я кожної дитини, адже від життєрадісності, бадьорості дітей залежить їхнє духовне життя, світосприйняття, розумовий розвиток, міцність знань і віра у свої сили. Тому, рада учнівського самоврядування у співпраці із батьками, педагогічним колективом намагається створювати належні умови для збереження і зміцнення здоров’я дітей. Надалі, адміністрація школи працюватиме над темою збереження здоров’я і розроблятиме перспективи подальшої реалізації проекту.
Стан здоров’я людини залежить на 20% від спадковості, на 10% - рівня розвитку медицини, на 20% -  стану довкілля, на 50% - способу життя. Тому справедливими є слова: «Ваше здоров’я у ваших руках».
Висновки:
Ø    Проводили роботу з учнями, використовуючи різні джерела інформації, різні види і типи ресурсних матеріалів;
Ø    Залучали молодь до активної співпраці із радою учнівського самоврядування;
Ø     Створювали сприятливі умови для фізичного розвитку дітей;
Ø     Виконували пропагандистську роботу для виховання в учнів бережливого ставлення до свого здоров’я;
Ø    Активізовували роботу з батьками, громадськістю щодо здорового способу життя;

Немає коментарів:

Дописати коментар