пʼятницю, 6 лютого 2015 р.

ЗДОРОВ`Я ДИТИНИ СЬОГОДНІ - ЗДОРОВ`Я НАЦІЇ ЗАВТРА

Робота над проектом Матвіївської ЗОСШ-інтернат І-ІІІ ступенів Запорізької обласної ради допомогла виявити проблеми шкільної молоді, побачити її ставлення до шкідливих звичок.

Софія Жекова,
Голова шкільного комітету ОБЖД,
учениця 6 класу,
Л.М.Фролова,
Координатор, учитель біології
Матвіївської ЗОСШ-інтернат І-ІІІ ступенів
Запорізької обласної ради
Тема проекту
«ЗДОРОВ`Я ДИТИНИ СЬОГОДНІ -
ЗДОРОВ`Я НАЦІЇ ЗАВТРА»

Мета проекту: розширити знання школярів з пропонованої теми, включаючи загальний розвиток учнів та знання із зазначених навчальних предметів; учити практично впроваджувати одержані знання в життя; формувати культуру здорового способу життя та необхідність збереження як власного здоров’я, так і навколишнього середовища.
Завдання проекту: опрацювати теоретичний матеріал з даної теми, зібрати фольклорний матеріал та афоризми, взяти  участь в акціях, спрямованих на вироблення навиків здорового способу життя, підготувати й прочитати лекції, виступ агітбригади, провести анкетування, презентації, конкурси малюнків, плакатів .
Етапи  реалізації проекту:
Початок: 10 вересня 2014 р.
Закінчення: 31 грудня 2015 р.
Опис проекту 
Робота над проектом допомогла виявити проблеми шкільної молоді, побачити її ставлення до шкідливих звичок; з’ясувати, як дотримуються учні здорового способу життя. Кожен учень займався пошуком інформації для доповіді, яку потім разом об’єднували в одне ціле.
Передумовою роботи над проектом «ЗДОРОВ`Я ДИТИНИ СЬОГОДНІ -
ЗДОРОВ`Я НАЦІЇ ЗАВТРА» стала акція «Приєднайся до нас».
Изображение 078Вона була проведена в навчальному закладі з метою пропаганди здорового способу життя серед школярів. Учням пропонувалося виявити своє ставлення до даної теми, прикріпивши стрічку та поставивши підпис на стенді.







Учням прочитана лекція про шкідливість нікотину, алкоголю та наркотичних речовин . Саме з цього розпочалася робота над даним проектом, оскільки діти виявили бажання поглибити свої знання з даної проблеми.
         Члени  екологічного гуртка «Зелений патруль» провели агітаційний захід «Сім складових здоров’я»,  закликали учнів до ведення здорового способу життя.
Не обминули увагою учасники проекту і проблему СНІДу, адже Україна вважається країною з низькою інфікованістю вірусом, її середовище характеризується високим рівнем поширеності, й вірус може розповсюджуватися швидко, особливо серед молоді. Кожного року серед учнів проходить анонімне анкетування щодо визначення рівня обізнаності учнів у питанні впливу шкідливих звичок на здоров`я підлітків. В роботі з дітьми та їх батьками школа співпрацює із Центром соціальних служб для сім`ї , дітей та молоді . В школі обговорюються актуальні питання «СНІД – хвороба століття , чи розплата за небезпечні стосунки» , « Кохати чи займатися коханням?Твій вік –твій вибір».
Одним із чинників порушення здорового способу життя є шкідливі звички, такі, як куріння, алкоголь та наркотики,  які поширені серед дорослих, підлітків та дітей. І тому учасники проекту не пройшли стороною цієї болючої теми усього суспільства. Вони працювали з різними джерелами поділившись на групи, малювали малюнки , шукали  афоризми, прислів’я та приказки , які розкривають зі всіх сторін сутність понять здоров’я і здорового способу життя, показують важливість для щасливого здорового життя, душевної рівноваги (здоровий дух і здоров’я), правильного режиму праці і відпочинку, дотримання особистої гігієни, раціонального харчування, оптимальної рухової активності, загартування. 
Анкетування учнів школи .
1.     Чи пробували ви коли-небудь курити?
А) так – 77% учнів        Б) ні – 23% учнів
2.     Як часто ви курите в даний час?
А) щодня – 9 %;   Б) декілька разів на тиждень – 6 %;  В) менше одного разу на тиждень – 6 %.
3.     Як часто, в даний час, ви вживаєте алкогольні напої?
А) щодня – 0%   Б) кожен тиждень – 12%    В) кожен місяць  - 7 %  
Г) рідко – 53 %   Д) ніколи – 28 %
4.     Чи володієте ви достатньою інформацією з проблеми ВІЛ/СНІДу?
А) так – 88%   Б) ні – 5 %     В) мені це не потрібно – 7 %
5.     Чи перебували ви коли-небудь в стані алкогольного сп’яніння?
А) ніколи – 37%  Б) так, один раз – 27%  В) так, 2-3 рази  - 18 %  
Г) так, 4-10 разів – 18 %  
ВИСНОВКИ
Учасники проекту збирали  статистичні дані щодо проблеми здорового способу життя, опрацювали  теоретичний матеріал з даної теми, зібрали прислів’я, приказки та афоризми. Для проведення інформаційно-освітньої роботи  молодь закладу періодично залучалась до  участі в акціях, спрямованих на вироблення навиків здорового способу життя. Школярам прочитані лекції з даного питання, їх увазі пропонувався виступ агітбригади, проводились анкетування, презентації. Частина учнів взяли активну участь в конкурсах малюнків, плакатів. Щоб показати рівень обізнаності з факторами, що зміцнюють та послаблюють здоров’я.
Кожна школа має бути школою сприяння здоров`ю . Життєдіяльність такої школи необхідно будувати на справжньому інтересі та повазі до дитини; на сприянні до пошуку особистого життєвого шляху; на формуванні і закріпленні соціального досвіду, а основне – на збереженні психофізичного здоров`я учня.









Немає коментарів:

Дописати коментар