понеділок, 2 лютого 2015 р.

РОБОТА ПІДЛІТКА-ІНСТРУКТОРА З УЧНІВСЬКОЮ МОЛОДДЮ ЗА ПРОГРАМОЮ «СПРИЯННЯ ПРОСВІТНИЦЬКІЙ РОБОТІ «РІВНИЙ-РІВНОМУ» СЕРЕД МОЛОДІ УКРАЇНИ ЩОДО ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ

В Запорізькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 51, починаючи з 2005 року, проводиться робота педагогів-тренерів та підлітків-інструкторів з учнями 5х-11х класів за Програмою  «Сприяння просвітницькій роботі «рівний-рівному» серед молоді України щодо здорового способу життя». 
                                                                                                                        Харченко Наталія,
                                 Голова шкільної ради старшокласників,
                                                                   учениця 11 класу,
                                                              Л.Ф.Медвєдєва,
         координатор, заступник директора з виховної роботи
      Запорізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 51
               Запорізької міської ради
                                                                           (Запоріжжя)
Тема проекту
«РОБОТА ПІДЛІТКА-ІНСТРУКТОРА З УЧНІВСЬКОЮ МОЛОДДЮ ЗА ПРОГРАМОЮ «СПРИЯННЯ ПРОСВІТНИЦЬКІЙ РОБОТІ «РІВНИЙ-РІВНОМУ» СЕРЕД МОЛОДІ УКРАЇНИ ЩОДО ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ»
Мета:
O       розширення знань підлітків і молоді про здоров'я, здоровий спосіб життя;
O       підвищити рівень поінформованості учнів щодо власного здоров'я;
O       формування в учнів цінностей і життєво важливих переконань,
напрацювання необхідних практичних навичок відповідальної поведінки щодо свого життя і здоров'я, а також здоров'я та життя оточення.
Завдання:
·       виявлення в  молодіжному  середовищ і позитивних лідерів, а також спонукання осіб з «груп  ризику» до переорієнтації  лідерських  якостей з негативних на позитивні;
·       підготовка підлітків-інструкторів до просвітницької діяльності серед ровесників;
Етапи реалізації.
Перший етап. 2005-2007 – ознайомлення з Програмою «Рівний-рівному», підготовка педагогів-тренерів.
Другий етап. 2007-2010 – впровадження Програми «Рівний-рівному» через виховну систему школи, підготовка підлітків-інструкторів.
Третій етап. 2010 - … закріплення знань, умінь та навичок збереження та зміцнення здоров’я та їх подальшого вдосконалення.
Одна з найгостріших проблем сьогодення - поширення вживання наркотичних речовин підлітками. Це соціальне явище має свою динаміку і закономірності розвитку. Найпоширенішими наркотичними речовинами є алкоголь і тютюн. Курить кожен п'ятий п'ятикласник, майже половина восьмикласників і майже 60% випускників шкіл. Чверть восьмикласників уже мають чітку орієнтацію на алкогольні напої; серед випускників їх уже половина. Така сумна статистика свідчить про відсутність мотивованої направленості підлітків на формування та збереження свого здоров'я. Водночас це також наслідок відсутності в суспільстві пріоритету здорового способу життя.
В нашій школі, починаючі з 2005 року, проводиться робота педагогів-тренерів та підлітків-інструкторів з учнями 5х-11х класів за Програмою  «Сприяння просвітницькій роботі «рівний-рівному» серед молоді України щодо здорового способу життя». Хочу сказати, що за 10 років роботи за цією програмою школа має позитивні результати. Педагоги-тренери вчать підлітків поширювати принципи здорового способу життя серед своїх однолітків, і не тільки не попасти під негативний вплив, але і самому стати джерелом позитивного впливу. Суть  полягає в тому, що основну участь у поширенні знань беруть самі учні, інформація передається від підлітка  підлітку, тому підготовка підлітків-інструкторів і залучення їх до просвітницької роботи щодо здорового способу життя серед однолітків, важлива та необхідна.
Формування здорового   способу   життя  учнівської  молоді  є важливим завданням нашої школи, тому  одним із шляхів вирішення його є посилення просвітницької роботи в цій сфері.
Ця робота сприяє розумінню учнями переваг здорового способу життя, заохочує до здобуття знань, умінь і навичок здорового способу життя; стимулює до самостійного й усвідомленого вибору життєвої позиції; формує особисті мотиви для реалізації моделі «здоровий спосіб життя»; швидко й ефективно поширює знання про здоров'я, здоровий спосіб життя.
У 2010-2011 навальному році я  почала працювати з учнями 5-ого класу. Спочатку було дуже важко. Мені допомагали педагоги-тренери, координатор школи. Їх підтримка була мені необхідна. З кожним нашим заняттям вони стали краще розуміти світ навколо себе, по-іншому між собою спілкуватися. Їм дуже подобалися наші заняття. Після занять вони продовжували між собою спілкуватися і не відходили від мене. Я думаю, що такі тренінгові заняття за програмою «Рівний-рівному» повинні бути в кожній школі. 
Кількість учнів,які палять, вживають тютюн.
     

8 коментарів:

  1. Наталіє, які теми для спілкування з учнями 5-го класу Ви обирали? Які з них були найцікавішими для учнів? Що дала тренерська діяльнсть особисто Вам?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Спочатку для знайомства я обрала тему "Вчимося спілкуватися", адже найбільш важливим і неодхідним для підлітків є уміння спілкуватися. Ми говорили про культуру мовлення, норми спілкування. Таким чином мі знайомились один з одним поближче. Потім темою нашого спілкування стало здоров`я. Вправи, які проводилися, були спрямовані на формування у п`ятикласників свідомого ставлення до власного здоров`я та здоров`я інших. Серед інших глобальних тем були такі: "Я дорослішаю", "Я та мої права", "Я та моє майбутнє". Звичайно, як і всім дітям, п`ятикласникам було цікаво гратися. У групах діти ставили сценки, розігрували ситуації. У грі діти більше розкривали себе і менше соромились. Також мі всі разом складали колажі, малювали плакати, агітуючи всіх до здорового способу життя. Щодо мене, то мені будо дуже цікаво працювати з дітками, цікаво ії слухати. Вони сприймали мене не як вчителя, а як рівного собі. Деякі знайшли в мені друга, довіряли мені свої секрети. Але найважливішим моїм завданням, я думаю, було навчити дітей відмовляти пропозиціям тютюнопалання, вживання алкоголю і наркотиків. Я рада, що змогла зацікавити наше підростаюче покоління і направити їх на вірний шлях.

      Видалити
  2. У нас також проводиться робота та тренінгові заняття за Програмою «Сприяння просвітницькій роботі «рівний-рівному» серед молоді України щодо здорового способу життя». А які заходи проводите до закріплення знань, умінь та навичок збереження та зміцнення здоров’я та їх подальшого вдосконалення.?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Разом з класним керівником та батьками у класах проводились дні здоров`я ("Мама, тато, я - спортивна сім`я", "Шкідливі звички - не для нас" тощо), виховні години у формі "запитання-відповідь". Перед дітками виступала медична сестра школи, демонструвались відеоматеріали відповідної теми...

      Видалити
  3. А якими посібниками Ви користуєтесь? Чи може маєте свої напрацювання?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Я маю розробки виховних заходів, які проводила особисто. Користуюся навчально-методичним посібником "Я - моє здоров`я - моє життя", Київ, 2004 р. (Програма розвитку ООН. Проект "Освітня потілика та освіта "рівний - рівному"), а також підручником "Основи здоров`я" для учнів 5 класу.

      Видалити