четвер, 5 лютого 2015 р.

РОСЛИНИ НА ВАРТІ ЗДОРОВ’Я

Інформація про корисні рослини, які необхідно включити в свій раціон, формує уяву учнів Запорізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №38 Запорізької міської ради Запорізької області  про культуру здоров’я.


                                                                                                  Катерина Педенко,                                                                       керівник комітету «Здоров’я і спорт»
учениця 8-А класу,
                   ,                                                                                    О. В. Панченко,
                                                                             координатор, вчитель біології
                                  Запорізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №38
                                                      Запорізької міської ради Запорізької області
                  (Запоріжжя)


ТЕМА ПРОЕКТУ

«РОСЛИНИ НА ВАРТІ ЗДОРОВЯ»


Мета проекту:
- узагальнити і систематизувати знання учнів з теми «Значення квіткових рослини в житті людини».
- формувати загально біологічні ,інформаційні, комунікативні компетенції.
- розвивати  екологічну та валеологічну свідомість учнів , пізнавальну активність  та творчі здібності учнів.
- сприяти розвитку вмінь та навичок використовувати знання на практиці.

ЕТАПИ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЕКТУ

І етап. Стратегія проекту.
 На цьому етапі були визначені тема, мета проекту та його тривалість.

ІІ етап. Планування проекту.
 Ознайомлення учнів з загальною темою і провідною проблемою.
Формування пошукових груп для проведення пошукової роботи учнів
 У результаті обговорення учні об'єдналися в чотири групи:
 група 1 – «Дослідники»;
 група 2 – «Пошуковці»;
 група 3 – «Дієтологи»;
 група 4 – «Журналісти».

ІІІ етап. Реалізація проекту.
 1. Складання учнями плану роботи над проектом.
 2. Розділ обов'язків між членами групи щодо пошукової діяльності.
 3. Самостійна робота учнів.
 4. Аналіз та обробка інформації.

Завдання груп:
1. «Дослідники»: підібрати інформацію щодо рослин, які позитивно впливають на здоров’я людини.
2. «Пошуковці»: знайти інформацію про рослини, які укріплюють імунітет людини.
3. «Дієтологи»: скласти рекомендації щодо внесення в раціон школяра продуктів харчування  рослинного походження
4. «Журналісти»: провести соцопитування «Харчування вашої родини»; оформити матеріали, зібрані усіма учасниками проекту, у вигляді презентації та виставки «Рослини на варті здоров’я»

Обладнання: виставка «Рослини на варті здоров’я», творчі роботи «Рослини, які укріплюють імунітет», мультимедійна дошка, таблиці «Класифікація квіткових рослин», роздавальні картки «Схема обміну речовин», «Схема фотосинтезу», малюнки, фото «Різноманітність квіткових рослин»

Практична значущість досвіду.
Інформація про корисні рослини, які необхідно включити в свій раціон, формує уяву учнів про культуру здоров’я. Валеологічна обізнаність є умовою розвитку валеологічної свідомості і відповідального ставлення до свого здоров’я.
Виконавці: У роботі над проектом приймали участь 22 учні 8-А класу. На достатньому рівні завдання виконали 7 учнів, на високому – 15 учнів.
Перспективи:
1. Провести позакласний захід для 5-6 класів.
2. Продовжити роботу над шкільним проектом «Ключі до здоров’я», залучивши до неї учнів 7 класу.

ІV етап. Результати проекту.
 1. Створення презентації та виставки «Рослини на варті здоров’я»
 2. Оформлення результатів у вигляді папок «Рослини на нашому столі»,  «Рослини і краса»
 3. Складання пам’ятки «Раціональне харчування»
Висновки:
Основною метою впровадження в навчально-виховний процес здоров’яформуючих технологій є формування культури здоров’я. В ході роботи над проектом у учнів виховується мотивація здорового способу життя, відповідальність за власне здоров’я і здоров’я оточуючих людей. Атмосфера співпраці і взаємодопомоги створює умови для формування здоров’язберігаючого середовища в школі. Питання «Раціональне харчування» є одним з чинників здоров’я людини. Тому знання учнів, щодо корисних рослин, які мають бути на кожному столі, поширює валеологічну обізнаність учнів. Вміння працювати з різними джерелами інформації, готувати доповіді та презентації розвивають загально-біологічні та інформаційні компетентності учнів. Учнівське самоврядування активно приймає участь в пропаганді здорового способу життя серед учнів школи.


                      

7 коментарів:

  1. Вважаю, що цей проект дуже важливий, тому що людина живе в царстві природи, серед розмаїття рослинного світу.Цілющі властивості рослин використовувались задовго до появи на Землі людини.Даний проект допоможе учням більше дізнатися, як під час недуги,на поміч приходять лікарські рослини.

    ВідповістиВидалити
  2. Ви досліджували рослини Вашої місцевості? Можливо знайдеться заклад, що зацікавиться Вашою темою і можна буде провести виховний захід он лайн для порівняння багатства рослин представленої місцевості.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Ми досліджували рослини корисні для здоров'я людини, як нашої місцевості так і всієї країни.

      Видалити
  3. Які моживості реалізації проекту?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Проект формує свідоме ставлення учнів до організації раціонального харчування в сім'ї.

      Видалити
  4. Учні нашої школи № 75 міста Запоріжжя також досліджували рослинний світ о.Хортиця та кімнатні рослини, які позитивно впливають на здоров"я людини. Ваш проект розширив наші уявлення про застосування лікарських рослин на нашому столі.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякуємо, ми ради будемо допомогти всім, кого цікавить ця тема.

      Видалити