четвер, 5 лютого 2015 р.

ВІЛ – знати, щоб жити

  Запорізька загальноосвітня школа №23 забезпечує превентивну освіту, спрямовану на формування у молодих людей розуміння серйозності проблеми ВІЛ/СНІДу та переваг здорового способу життя.


Копитіна Ольга Іванівна,  Чорна Ксенія Вячеславівна,
міністри охорони здоров`я та спорту,
учениці 9 класу;
координатори:
Зотова Н.А.
вчитель початкових класів,
Хомік К.О.
педагог організатор
Запорізької загальноосвітньої школи №23
(м. Запоріжжя)
ТЕМА ПРОЕКТУ
«ВІЛ – знати, щоб жити»
У сучасному суспільстві поширення ВІЛ-інфекції відбувається надзвичайно швидко. За статистичними даними найуразливіша до цього захворювання молодь у віці 12-20 років. З огляду на це саме школа має забезпечити превентивну освіту, спрямовану на формування у молодих людей розуміння серйозності проблеми ВІЛ/СНІДу та переваг здорового способу життя.
Мета проекту: підвищення соціальної активності учнівської молоді, формування життєвих навичок учнів щодо захисту від ВІЛ – інфекції.
Знання про шляхи зараження ВІЛ допомагають уникнути інфікування
Завдання проекту:
-                   Забезпечити  учнів інформацією та озброїти їх життєвими навичками для використання цих знань на практиці; 
-                   Виховання в учнів толерантного ставлення до людей, які живуть з ВІЛ ;
-                   Підвищення в учнів мотивації до здорового способу життя ;
-                   Виховання в учнів родинних цінностей та відповідальної статевої поведінки ;
-                   Залучати учнів до проведення профілактичних заходів;
-                   Розвиток  співпраці з батьківською спільнотою, налагодження взаємодії із закладами охорони здоров`я і громадськими організаціями, які функціонують у цій сфері.
Етапи реалізації:
І етап – підготовчий: отримання згоди адміністрації на проведення проекту; визначення теми проекту, мети та очікуваних результатів; об’єднання учнів у групи; поширення інформації про здійснення проекту.
ІІ етап – збір необхідної інформації: ознайомлення учнів з існуючою нормативною базою що стосується, захисту честі, гідності та репутації людини (Конвенція про права дитини, Конституція України); підбір матеріалів для анкетування, проведення тренінгів, оформлення буклетів.
ІІІ етап – планування, ключові моменти діяльності (узагальнення зібраного матеріалу, систематизація та аналіз отриманої інформації , розподіл завдань, визначення часу, необхідного для їх виконання).
ІV етап – практичний: анкетування учнів щодо інформованості з означеної проблеми; проведення тренінгів з учнями 8 класів з проблеми ВІЛ / СНІД/ІПСШ спільно з вчителем; підготовка виступу агітбригади «Здоров’я – це модно»; підготовка буклету «Зроби правильний вибір».
V етап підсумковий: упорядкування матеріалів та узагальнення отриманого досвіду; створення демонстраційного стенду «Захисти себе від ВІЛ» мультимедійної презентації «Захисти себе ВІЛ»; представлення матеріалів роботи над проектом на учнівських та батьківських зборах.
-                Висвітлення результатів реалізації проекту у шкільній газеті «Велика Перерва».
З метою визначення обізнаності учнів з даної теми було проведено анкетування. За отриманими результатами з’ясували, що діти недостатньо обізнані з приводу проблеми захворювання Імунодефіциту людини. Так, 46% учнів 8-9 класів не знають симптомів захворювання ВІЛ, 28% дітей вважають, що існують ліки від цієї хвороби, 37% учнів не знають куди звертатися, якщо виявлено цей вірус.
Для того, щоб забезпечити учнів необхідною інформацією з означеної теми та озброїти їх життєвими навичками для використання знань на практиці, були проведені певні заходи. Учнями 9 класу спільно з Хомік К.О. було проведено тренінги «ВІЛ/СНІД/ІПСШ. Шляхи зараження» та «ВІЛ. Способи захисту» для учнів 8-х класів. Загалом у тренінгах прийняли участь 69 восьмикласників. 
Саме тому під час бібліотечної години був здійснений перегляд фільму «Профілактика ВІЛ/СНІДу». Для закріплення знань з даної теми, була проведена гра «Володар кілець». 28 учнів 9-х класів прийняли участь у цій грі.  Команда 9-Б отримала перемогу. Під час гри, діти отримували не тільки теоретичні знання, а й практичні.
Під час підготовчого етапу проекту, була створена агітбригада «Здоров’я – це модно». Протягом реалізації проекту  провели виступи для учнів 8-9 класів. Це сприяло мотивації підлітків до здорового способу життя.
У межах просвітницько-інформаційної діяльності серед молоді, щодо проблем ВІЛ/СНІДУ, були розроблені Міністрами охорони здоров`я та спорту учнівського самоврядування Копитіною Ольгою та Чорною Ксенією ученицями 9-Б класу  та надруковані буклети «Зроби правильний вибір».
Щоб батьки мали змогу компетентно та авторитетно, обговорювати зі своїми дітьми таку складну, але нагальну проблему, як профілактика ВІЛ /СНІДу в рамках проекту медпрацівниками та вчителями проводились лекторії.
Висновки і перспективи подальшої реалізації проекту. У результаті впровадження цього проекту, учні школи отримали необхідні їм знання про ВІЛ – інфекції, здобули навички, щодо захисту від цієї хвороби, що сприяли формуванню життєвих навичок. Це сприяло підвищенню соціальної активності серед учнівської молоді.
Перспективи подальшої реалізації проекту ми вбачаємо у розширенні тематики  тренінгів, систематичному висвітленні інформаційно-просвітницької діяльності з означеної проблеми на сторінках шкільного сайту.


3 коментарі:

  1. Проблема актуальна і проект доречний.Молодці!

    ВідповістиВидалити
  2. Як Ви співпрацюєте з батьківською громадськістю з даної проблеми?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. У процесі створення проекту,ми з командою проводили опитування серед батьків,учні яких навчаються у 8-9 класах. Нашою метою було дізнатися,як батьки ознайомлені з даної проблеми,чи зможуть вони донести це до своїх дітей та наскільки у них довірчі відносини в сім`ї. Усі з радістю прийняли участь в анонімному опитуванні.

      Видалити