понеділок, 9 лютого 2015 р.

ВПЛИВ КОМП'ЮТЕРА НА ЗДОРОВ'Я ДИТИНИ

Дослідницький проект членів Ради учнівського самоврядування Глибочківської ЗОШ І-ІІ ступенів Сторожинецького району Чернівецької області  "Вплив комп'ютера на здоров'я дитини"

Адамович Діана Олегівна, учениця 9 класу,
голова Ради учнівського самоврядування;
Солонинка Ірина Романівна
координатор проекту, педагог-організатор
Глибочківської ЗОШ І-ІІ ст.
Сторожинецького р-ну Чернівецької обл.

"ВПЛИВ КОМП'ЮТЕРА НА ЗДОРОВ'Я ДИТИНИ"
Глибочківської ЗОШ І-ІІ ст.Сторожинецького р-ну Чернівецької обл.
      Якщо ще зовсім недавно в числі улюблених занять підлітки називали слухання музики і перегляд телепередач, то в останні роки захоплення комп’ютером витіснило їх. Майже 100% сучасних школярів, відповідаючи на питання про свої інтереси і захоплення, згадують комп’ютер нарівні з заняттями спортом, прогулянками й спілкуванням з друзями. Разом з комп’ютеризацією з’явилися також негативні наслідки цього процесу, який впливає на соціально-психологічне здоров’я дітей і підлітків. Найпоширенішим з них є явище як «комп’ютерна залежність».
      Головний зміст комп’ютерної залежності складається з того, що комп’ютер починає керувати людиною. З часом для залежного підлітка стає важливий не результат гри, а процес, в якому втрачається контроль над часом. Першими ознаками комп’ютерної залежності дитини є: пропуски шкільних занять через комп’ютерну гру; просиджування біля комп’ютера у нічний час; приймання їжі не відриваючись від комп’ютерної гри; уявлення і асоціювання себе з героями комп’ютерних ігор; відсутність інших захоплень крім комп’ютерних ігор; надання переваги комп’ютерним іграм, ніж спілкуванню; загальний час, проведений за грою перевищує час виконування домашніх завдань, прогулянки, спілкування з батьками і однолітками, інші захоплення; не уявлення чим себе зайняти, коли комп’ютер зламався; конфлікти з батьками і їх шантажування у відповідь на заборону проводити час за комп’ютером.
         Метою проекту стало: поширення  серед школярів знань про шкідливість комп'ютерних ігор, вплив комп'ютера  на організм дитини, проблеми, пов'язані з комп'ютером   (шкода для очей, тунельний синдром зап'ястя, навантаження на психіку, бруд і пил, шкода для хребта, погане самопочуття, шкода від Інтернету) та переваги (навички пошуку й обробки інформації, можливість спіл­кування з людьми, розвиток логічного мислення, розвиток уваги); формування в учнів свідомого ціннісного ставлення до власного здоров’я;
Завдання проекту:
-  дослідити  достоїнства й недоліки наявності комп'ютера в житті дитини;
-  розробити пам'ятки для учнів «Як зробити спілкування з комп'ютером корисним».
Тип проекту: довготривалий, колективний.
Етапи проекту
етап – організаційний
              - планування роботи,
             -  визначення очікуваних результатів,
II етап – реалізація проекту:
              - проведення анкетування серед учнів:
* Чи є в тебе вдома комп'ютер?
* Ти використовуєш комп'ютер для навчання чи для ігор?
* Яким чином ти спілкуєшся з однокласниками в позаурочний час?
* Скільки часу ти проводиш за комп'ютером, коли про це не знають батьки?
            - збір та підготовка матеріалів для виготовлення пам'ятки для учнів «Як зробити спілкування з комп'ютером корисним»
III етап – підсумковий: проведення відкритого мікрофону за участю бібліотекаря школи "Книга чи комп'ютер?"
         Провівши анкетування серед учнів школи, ми отримали  такі результати: у 86% опитаних  мають вдома ком'ютер, з них   лише  47 %  використовують його для навчання, решта – іноді для навчання, а переважно для ігор, або лише для ігор. Спілкування в позаурочний час здебільшого відбувається в телефонному або on-line режимі, проте є діти, які все ж таки люблять робити домашні завдання спільно зі своїми друзями, оскільки таким чином вони можуть допомагати один одному при вивченні того чи іншого предмету. Вразило те, що найбільше часу діти проводять за комп'ютером саме тоді, коли батьків немає вдома.
         Для вирішення  виявлених проблем члени комісії спорту та здорового способу життя розробили та опублікували у шкільній газеті  "Велика перерва" статтю "Проблеми та переваги спілкування з комп'ютером".
Проблеми: н авантаження на очі, психічне навантаження, тунельний синдром зап'ястя, погане самопочуття, бруд і пил, небезпеки Інтернету
Переваги: навички пошуку й обробки інформації,  можливість спіл­кування з людьми, розвиток логічного мислення та уваги.
Як результат члени комісії інформації та преси оформили та розповсюдили пам'ятки для учнів «Як зробити спілкування з комп'ютером корисним»:
1. Контролювати час проведений за комп'ютером: малюкам молодше 6 років дозволяється сидіти за комп'ютером не більше 20 хвилин, дітям 7-8 років — 30-40 хвилин на день, підліт­кам — не більше години-півтори. 
 2.  Спеціальна гім­настика для очей.
* На рахунок 1-4 заплющити очі, не напру­жуючи очні м'язи, на рахунок 1-6 широко розплющити очі й поглянути вдалину. По­вторити 4-5 разів.
* Поглянути на кінчик носа на рахунок 1-4, а потім перевести погляд удалину на раху­нок 1-6. Повторити 4-5 разів.
* Не повертаючи голови, повільно робити кругові рухи очима вгору-вправо-вниз-вліво й у зворотний бік: вгору-вліво-вниз-управо. Потім поглянути удалину на рахунок 1-6. Повторити 4-5 разів.
* Тримаючи голову непорушно, перевести погляд, зафіксувавши його, на рахунок 1-4 вгору, на рахунок 1-6 прямо; потім ана­логічно вниз-прямо, управо-прямо, вліво-прямо. Виконати рух по діагоналі в одну й іншу сторони, переводячи очі прямо на рахунок 1-6. Повторити 3-4 рази.
* Не повертаючи голови, заплющеними очи­ма «поглянути» направо на рахунок 1-4 і прямо на рахунок 1-6. Підняти очі вгору на рахунок 1-4, опустити вниз на рахунок 1-4 і перевести погляд прямо на рахунок 1-6. Повторити 4-5 разів.
3.  Правильно розташуй монітор — на нього не повинні падати сонячні промені або від­блиски від лампи. Відстань від очей до екрану має бути не менше 70 см.
4. Стіл і стілець повинні відповідати зросту ди­тини. Ці правила допоможуть уникнути про­блем із самопочуттям.
5. Вчасно проводити прибирання робочого місця — пилососити клавіатуру та внутріш­ню частину системного блоку, витирати пил на відкритих поверхнях.
6.  Небезпечні на­слідки, які можуть призвести оприлюднення вели­кої кількості інформації про себе.
У результаті впровадження цього проекту, учні отримали необхідні знання про вплив комп'ютера на дитину та отримали необхідні поради, як зробити це спілкування корисним.
На завершальному етапі презентація для проведення відкритого мікрофону "Книга чи комп'ютер". У перспективі ми плануємо продовжувати інформаційно-просвітницьку діяльність з даної проблеми.




2 коментарі: